Annything is possible- kapitel 26

Senast:
-
Hello sa jag.
- Hey are you ready to go? frågade Selena.
- Yeah
- Okey where are you? frågade hon.
- I'm at Justins place sa jag och log.
- Okey I will be there in 10 min sa hon.
- Okey see you soon sa jag och vi la på. Jag hämtade min väska och drog några tag med mascran ändå. Sen satte jag på mig mina convers och tog på mig mina solglasögon. På byrån i hallen log en nyckel jag tog upp den och gick ut. Jag låste om mig och la ner nycklen i min väska.
'' tut tut''
- hey girl sa Selena och jag log mot henne. Jag hoppade in i hennes bil och vi åkte iväg. Jag hade en känsla av att detta skulle bli en undebar dag.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
    
Jag och Selena hade shoppat i över 2 timmar och vi tyckte att det var dax för en fika. Vi gick in på ett mysigt cafe och satte oss. Vi gick fram till kassan för att beställa vad vi ville ha.
- So what do you want? frågade Selena jag tittade på henne och skakade på huvudet.
- I will not let you pay for me sa jag och hon suckade.
- But I want to! sa hon och jag tittade halv surt på henne.
- Please, don't be like Justin sa jag och sa vad jag ville ha till hon som jobbade i kassan.
- Okey fine sa hon och sa vad hon ville ha. Jag tog upp min plånbok och betalade mitt. Vi satte oss vid ett fönster. Jag hade beställde en latte och en bakelse. Selena hade beställt samma sak. Skummet som var på latten var format som ett slags löv, tror jag. det var i alla fall väldigt fint gjort. Jag smakade på latten och tittade ut igenom fönstret. Jag satte latten i halsen och började genast hosta. Det stod en kille precis framför glaset och stirrade på mig. Selena tittade på mig och jag kunde inte säga något. Men när jag kollade mot fönstret igen var han borta. Det var han... det var han som hade hemsökt mig i mina drömmar...
- What is it? frågade Selena oroligt. Jag bara stirrade på dörren och hoppades att han inte skulle komma in. Jag trodde att han var död.
- I''m just not feeling so well sa jag och det var ju ingen löngn men jag orkade inte berätta allt om drömmarna och det förflutna i mitt liv.
- You wanna go home frågade hon och jag tänkte efter, ville jag åka hem?
- No sa jag och klämde fram ett leende, hon tittade osäkert på mig men nickade och dracka av sin latte. Vi fickade och pratade lite om hennes nya film som hon höll på att spela in. När vi skulle gå kom en massa papz som vanligt tänkte jag och Selena suckade lite tyst. Jag fattar att hon måste tycka det är jobbigt, de förföljer ju henne överrallt. Vi gick ut och frågorna bara strömade fram.
'' Selena who is this?'' '' Rebecka how is Justin?'' '' Selena are you and Justin back together?'' Jag stelnade till och tittade på Selena. Hon tittade på mig och log osäkert. De hade alltså varit tillsamans, gillade Selena honom fortfarande? När vi kommit in i butik var jag tvungen att fråga.
- Sel why haven't you told me that you and Justin were togehter? Hon verkade inte så överranskade över frågan men ryckte endå till av frågan.
- I don't know.. sa hon och tog ner en galje. Jag tittade på vad hon höll i. Vilken butik var vi i igentiligen?
- Okey but I want you to tell me everything sa jag och tittade runt i butiken. Men var jag än kollade såg jag bara extremt snygga och sexiga underkläder eller nattlinnen.
- Hmm where are we? frågade jag och vände mig på Selena.
- We are in a ''victoria secret'' store sa hon och nu fattade jag.
- And why are we in here? frågade jag och tittade nyfickte på henne.
- Beacuse I wanna have new hot underwears sa hon och såg oskyldig ut.
- haha oh, so thats the onely reason? frågade jag och hon kunde inte hålla sig för skratt.
- NOO sa hon och jag tog ner en snygg bh och hittade snabbt ett par passande trosor. Jag visade Selena dem och hon nickade gillande.
- You should try them on sa hon och puttade mig mot provrummen. Jag satte på mig dem och studerade mig själv i speglen.
- Are you ready? frågade Selena och jag drog bort draperiet. Hon stirrade och jag snurrade runt.
- What do you think? frågade jag och hon tittade på mig och sprack upp i ett leende.
- Perfect sa hon och klappade händerna. En tjej som jobbade i butiken kollade på mig och började prata med en annan tjej som var i min ålder. Hon var väldigt söt. Hon hade blont hår ner till midjan och blåa ögon. Tjejen som hon pratade med peckade på mig och den söta tjejen tittade nyfiket på mig och studerade mig från top till tå sen började hon gå mot oss. Hon hade höga svarta skor och en kort blå klänning.
- You are looking really good in that sa hon och jag log.
- Thanks sa jag och hon tittade på mig, vad ville hon?
- How old are you? frågade hon.
- I'm turning 17 sa jag och hon nickade.
- Would you like to model for '' victoria secret''? när hon sa det tappade jag och Selena hakan.
- Hmm, yes ofc sa jag och tittade på henne och hon nickade.
- Okey good but I have to have an interview with you first and you have to take som pitcures.
- Yeah okey sa jag.
- And what is you phone number? frågade hon och jag sa det och hon skrev in det i sin mobil.
- I see you soon sa hon och gick därifrån. Det där var bara för coolt. Men hon hade aldrig frågat efter mitt namn.
- Oh My God sa Selena och jag vände mig sakta mot henne och vi började hoppa upp och ner.
- I can't believe that I'm going to model for VICTORIA SECRET!!! sa jag och skrattade.
- I can believe it! You have the look and the body sa hon och blinkade. Jag gick in i provrumet igen och studerade mig i speglen igen. Hade jag en bra kropp? Jag var ju inte tjock men inte pin smal.
- I'm just going to change sa jag och bytade om. Jag satte på mig mina egna kläder och gick ut. Jag köpte underkläderna och Selena köpte sina. När vi kom ut stod en silvrig bil där.
- Hello beautiful sa Justin och tittade ut igenom det öppna fönstret.
- Hey baby sa jag och gick mot bilen, jag såg Chris sittade brevid honom.
-I see that you have bought underwear victoria secret sa han och blinkade jag skrattade.
- Yeah and something incredible just happend sa jag och tittade på Selena som skrattade.
- Yeah what? frågade han. Skulle jag beträtta eller skulle jag plåga honom lite?
- I'm not telling you until it is really happining sa jag och blinkade. Han suckade och tittade mot butiken.
- So when will I see you in that sa han och peckade på påsen. Jag började skratta.
- You never know sa jag och tittade på Selena som försökte hålla sig för skratt.
- I can tell you that she is looking really good in it sa Selena och jag kunde se Justins ögon glittra till.
- Should we go back? frågade jag Selena och hon nickade.
- Or you can go home with them sa hon och nickade mot Justin håll.
- If it's okey? sa jag och tittade frågade på henne.
- OFC girl! I see you around sa hon och kramade om mig.
- Yeah I see you!
- And you have to call me after that meeting sa hon och började gå mot bilen.
- I will sa jag och skrattade. Jag öppnade bil dörren och hoppade in. Chris satte och pillade med sin mobil och Justin började köra. På radion spelades Who says med Selena.
- Can you turn it up? frågade jag och Justin höjde lite.
- I wanna hear you sing in real sa Chris och sänkte igen. Jag sjöng med och dansade lite småt där jag satt.

'' I wouldn't wanna be anybody else, hey
You made me insecure, to me I wasn't good enough
But who are you to judge
When you're a diamond in the rough

I'm sure you got some things
You'd like to change about yourself
But when it comes to me
I wouldn't want to be anybody else

I'm no beauty queen, I'm just beautiful me
You got every right to a beautiful life, come on

Who says, who says you're not perfect
Who says you're not worth it
Who says you're the only one that's hurting
Trust me that's the price of beauty
Who says you're not pretty
Who says you're not beautiful, who says?

It's such a funny thing
How nothing's funny when it's you
You tell 'em what you mean
But they keep whitin' out the the truth

It's like the work of art
That never get to see the light
Keep you beneath the stars
Won't let you touch the sky...''
Jag sjöng på och Chris tittade på mig och Justin skrattade åt honom. När låten var slut var vi hemma hos Justin igen. Jag hoppade ur bilen. Och tog mina påsar.
- Are you going home today? frågade Justin och kramade mig bakifrån.
- Well I have to get some clothes sa jag och suckade.
- I can fix that sa han och kysste min nacke, jag rös till och han släppte mig. Jag gick fram till dörren och låste upp med samma nyckel som jag hade låst dörren med innan. Jag gick in och sprang upp på Justins rum för att gömma mina nya underkläder. Jag visste att han skulle titta på dem om jag bara la påsen någon stans. Jag stoppade ner dem i mina väska och log, där skulle han antagligen aldrig titta. Sen gick jag ner och möttes av Justin och Chris som precis kommit in.
- What did you do? frågad Chris och tittade på mig och jag tittade oskyldigt på honom.
- Nothing? sa jag och han log.
- You are not tricking me, I know that you did something.
- Haha! Fine I did just hide something sa jag och gick ner till Justin och kysste honom. Jag flyttade min mun till hans öra och viskade.
- If your lucky I will ware the underwares tonight viskade jag och han bet sig i läppen. Jag puttade till Chris och han vinglade till innan han började jaga mig runt i huset.
-------------------------------------------------------------------------------------------
OMG förlåt!! Jag är så dålig på att skriva nya kapitel till er.... :(
här har ni i alla fall kapitel 26! Vad tyckte ni?

Minst 5 kommentarer för nästa kapitel (aa)

xxRonja god bless you.


Kommentarer
Anonym

skit bra! MERA

2012-05-31 @ 15:16:15
maaaannddddiiiissssseeeen

heeej! suuuuppeeeeer bra!! vad snackar du om? du är inte alls dålig på att skriva du skriver ju hur bra kapitel som helst!! <3

2012-05-31 @ 20:17:15
Ella

Ja håller med mandis!!

2012-05-31 @ 20:52:22
Clara

meeer!

2012-06-01 @ 18:15:24
Anonym

MERA

2012-06-01 @ 18:16:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0