Annything is possible- kapitel 30

senast: 
- uhm Justin? sa jag och han tittade på skärmen.
- Well now it's official sa han och kysste mig innan han började tittade på filmen igen. Jag kollade komentarena på en bild. Det var en bild på Justin och mig när han kysste mig när vi var påväg mot stranden. Jag hade ju sett en fotograf men jag visste inte att bilderna spreds så snabbt. Jag ångrade inte att jag kollade på dem. Men jag hade fått en massa haters. Alla mina så kallade fans försvarade mig förfullt. Jag tryckte på tweet och skrev en komentar.
'' I'm not taking your Justin away from you! I love him and I will not ever hurt or change him! #muchlove Becka'' Jag skickade den och fick snabbt över 100 retweets. Jag log och kollade inte vad de hade svarat. Jag följde några som hade retweetat den och loggade sen ut. Nu var det officielt. Jag och Justin var ett par och ungefär hela världen visste om det. Känn ingen press? Nej, nej.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
        
Jag stirrade på mig själv och log. Jag hade precis fixat mitt smink och hår. Nu letade en tjej somgetter Paulina efter mina kläder som jag skulle ha på mig. 
- Here you go sa Paulina och räckte fram en slags påse. Jag tog emot den och gick för att bytt om. I det rummet som jag bytte om i fans det en fotöj, en stor spegel och krokar som man kunde hänga upp sina kläder. Jag tittade på min spegel bild och studerade min sminkning och mitt hår. Jag hade långa svarta ögon fransar. En mörk ögonskugga med en brun nyasns. Mitt hår var vågigt och ganska långt. Jag öppnade påsen och tog upp en ljus blå skjorta, ett rosa linne och ett par jeans shorts.
- Oh I almost forgot your shoes sa Paulina och gav mig dem. De var ett par bruna stövlar. Jag drog för draperiet och började ta av mig min tröja. Jag drog linnet över huvudet och drog sedan av mina jeans. Jag satte på mig linnet och shortsen. Justin hade åkt i måndes. Dagarna segade fram men jag överlevde, eller jag har överlevt. När Justin skulle åka hade jag åkt med till flygplatsen med Sara för att säga hejdå. Jag tänkte tillbaka på måndagen medans jag klädde på mig.
 
Måndag
 

Idag skulle Justin åka till New York. Jag reste mig sakt upp ifrån sängen och ställde mig upp. Jag gick fram till gadroben och valde något snyggt. Jag satte på mig det och kollade mig i speglen. Jag nickade och log. Jag tog min mobil och en väska. Jag gick ner för att äta något. Jag skulle just ringa Justin när han ringde mig.
- Hey babe sa han.
- Hey svarade jag.
- I'm leaving at 11 am.
- Okey, Sara is draving me to the airport.
- Good I see you later then.
- Yeah sa jag och kände hur jag blev tung i kroppen.
- I love you sa han. När han utalade de tre små orden vaknade min kropp och jag log.
- I love you too sa jag och han skrattade. Sen la vi på. Sara satt redan och åt frukost.
- Godmorgon sa hon när jag kom in i köket.
- Good morning sa jag och tog fram flingor och mjölk. Jag hällde upp lite flingor i en skål tillsammans med mjölken.
- När åker han? frågade Sara när jag satte mig vid bordet.
- klockan 11 sa jag och stoppade in skeden i min mun. Vi åt under tystnad och jag tänkte på hur jag skulle klara två månader utan honom. Jag kunde åka hem, men nej. Jag satt och grubblade över det en stund. Sen märkte jag att Sara satt och stirrade på mig.
- Vad sa jag och tittade frågande på henne.
- Jag frågade dig precis en sak sa hon och skrattade.
- Haha oj, vad var det? sa jag och tittade på henne.
- Är Jonas gay? frågade hon och jag tappade hakan. Var han gay?
- Nej inte vad jag vet. Innan jag flyttade hit sa han att han gillade mig så jag vet inte. sa jag och hon nickade.
- För vi gick på bio igår och då gick det förbi en gäng killar och han tittade mer på dem än på mig.
- Vi får väl fråga honom eller så väntar vi och ser.
- jag tycker vi väntar. sa hon och reste sig upp. Jag orkade inte fixa disken nu, jag gör det sen tänkte jag och reste mig upp. Jag tittade på klockan, halv elva.
- SARA VI MÅSTE ÅKA NU skrek jag. Sara sprang ner och satte på sig ett par sandaler. Jag satte på mig mina ballerina skor och gick ut. Jag glömde såklart min mobil på köksbordet. Jag sprang in igen och hämtade den.
Sen sprang jag ut och låste med Saras nycklar som satt i låset. Jag sprang och hoppade in i bilen och vi körde iväg.
 
Flygplatsen var fullpropad. Hur skulle jag hitta Justin? Jag kände paniken komma när jag blev omringad av tjejer. Men de såg inte mig så jag backade tillbaka till Sara. Till min lättnad såg jag Kenny komma mot oss.
- Hey Becka sa han och log.
- Hey Kenny sa jag och försökte att le.
- Justin told me to come and get you sa han och jag nickade.
- Lets go then sa jag och han tog min arm. Han ledde mig igenom folkmassa till ett avspärrat område. Jag letade efter Justin men hittade inte honom. Plötsligt fick jag två händer över mina ögon.
- Guess who sa personen och jag skrattade.
- Hmm can it be Justin? sa jag och vände mig om. Han hade på sig ett par svarta jeans spart t-shirt och en keps som var svart och röd. Justin log stort och jag kastade mig i hans famn. Jag kunde inte låta bli. Justin besvarade kramen och kysste mig. Alla som stod runt omkring oss var nu borta. Det var bara jag och Justin. Han avslutade den och log.
- I'm gonna miss you so much sa jag och kände tårara komma.
- I'm gonna miss you more sa han och drog in mig i en kram. Jag hörde att vissa tjejer sa aww medans vissa skrek så högt de kunde.
- Justin you have to leave now sa Kenny och Justin släppte mig. Jag höll inne tårarna och log.
- I see you in two pain full months sa han och kysste mig igen. Jag besvarade den och kände en tår sinna ner över min högra kind. Justin kysste bort den och tittade på mig.
- I will call you when I'm in New York sa han och började gå med Kenny. Jag nickade och tittade på honom. Jag kunde inte röra mig så jag stod kvar där han lämnade mig. Jag ska klara det här, det är hans jobb och jag har nu ett eget jobb. Fast när jag tänker på det så är inte det mitt dröm jobb. Men jag kan ha det till jag hittade något annat. Men gud hur tänker jag nu? Jag är model för Vicktoria Seacret. Men som sagt inte mitt dröm jobb. Jag torkade den tåren som Justin hade missat. Sen gick jag mot utgången. Alla tjejer tittade på mig och drog min luva över huvudet och gick mot bilen. Vakterna hade fixat en väg runt alla tjejerna så jag slapp gå igenom den. Sara mötte mig och jag satte mig i bilen utan att svara på något som någon sa. Till min förvåning kom det en massa paparazzi fram till våran bil. Jag sa åt Sara att köra hem och de gjorde hon. Jag gick hela dagen och väntade på att Justin skulle ringa. Han hade redan landat det vet jag så jag var orolig. Jag satte mig på soffan och tittade på tv. Jag kände hur ögonlocken blev tyngre och jag somnade.
Jag vaknade med ett ryck. Jag tittade på min mobil och log. Justin hade sickat ett sms för 5 minuter sedan.
'' Hey baby! Sorry I have'nt called but I had some to do stuff. I promies that I will make it up to you. xxJB''
Jag svaradepå smset och tryckte på skicka. Jag gick upp på mitt rum och somnade.
 
 
- Becka are you ready? frågade Evelina.
- Yeah sa jag och gick ut ur rummet. Evelina tittade på mig och log stort.
- Amazing sa hon och visade vägen till fotograferingen. Jag poserade och log. Fotografen sa till mig vad jag skulle göra och jag försökte så gott jag kunde. Efter typ 500 bilder var vi klara. Jag sa hejdå till Evelina som höll på att kolla på bilderna.
- Bye see you tomorrow sa hon och log. Imorgon skulle alla modelerna fotograferas tillsamans. Vilken innebar att jag var tvungen att träffa Cassie igen. Visst hon var snäll och så men hon flörtade med min kille, det var inte okej. Fast hon var inte den enda. Jag bytade om och satte mig i en taxi. Jag måste verkligen skaffa körkort.
 
 
Jag tittade ut genom fönstret ifrån mitt rum. Jag tittade på ett par som gick förbi hand i hand. Jag log och tänkte på Justin. Han hade ringt och vi hade pratat i en timme. Sen var han tvungen att gå för han hade en intervju. Jag tittade på den och log igenom hela. När han försvan ifrån tv-skärmen försvan de igen. Nu sitter jag här och glor. 
Sara var ute med några kompisar och Jonas träffade en kille som heter David. Jag satt och tittade på alla som gick förbi. Jag såg en äldre kvinna och man som gick hand i hand de mig. De kysstes och kvninnan hoppade in i en bild. Mannen såg efter henne och när bilden försvan gick han in i ett hus inte långt ifrån mitt.
Jag slöt ögonen och en tår rann ner för min kind. Jag reste mig och gick ner till köket, tog fram en persika och lila fil. Jag skar i persikan i filen och gick ut till poolen. Jag hade redan en bikini på mig men en strandklänning över. Jag satte mig med bennen i vattnet och tog en sked med fil. När jag var klar satte jag ner skålen och tag av mig klänning. Jag dök i, vattnet var ganska varmt. Jag simmade upp mot ytan för att andas. Jag simmade till kanten och gick upp igen. Jag kom på att jag inte hade tagit med mig en handduk ut.
- Fan sa jag och gick in blött som jag var. Jag gick in i badrummet och hämtade en stor handduk, 
jag svepte den om mig och gick ut igen för att hämta skålen. Jag tog upp skålen och gick in. Jag ställde den i diskon och gick in på toan. Jag tog en snabb dusch och hängde upp min bikini. Jag tittade mot trädgården och såg att något rörde sig. Jag frös till is och sprang fram till den vid öppna dörren. Jag smälde igen den och låste den. Sen drog jag för gardinerna och låste yttedörren snabbt. Jag sprang upp för trappan och in på mitt rum, tog ut ett par gråa mjukisbyxor och ett svart linne. Satte på mig de och tog upp min mobil. Jonas hade ringt en gång. Jag låste upp den och ringde honom. 
- Hello svarade han.
- Hej du hade ringt? sa jag och la mig i min säng. Jag insåg att min röst hade sprukit.
- Japp, hur mår du? frågade han oroligt. 
- Ähm bra, kan inte du komma hit? frågade jag och bet mig i läppen.
- Jo de kan jag väl och David får följa med sa han och jag kände mig dum som hade glömt att han var med en kompis.
- Jo de klart han kan. Ska vi se en film eller något? kanske bada? sa jag och satte mig upp.
- Ja de låter bra. Vi kommer om 10 minuter okej? sa han och jag nickade men kom på att han inte såg mig.
- Ja okej. Ses snart sa jag och la på. Jag satte på min dator och loggade in på twitter. Jag följde några och retweetade några. Jag sökte på Justin Bieber och Justins konto kom upp. Han hade inte skrivit så mycket.
'' @justinbieber: Great to be here in New Yrok! #loveyou'' den tweeten var ganska gammal. Jag retwetade den och skrev en jag själv. 
'' I miss you so much... #loveishard'' jag tryckte på tweet och loggade snabbt ut. 
* pling plong* jag hoppade till när någon ringde på. Jag log och sprang ner. Tio minuter gick väldigt snabbt. Jag slet upp dörren och mitt leende försvan.
- Hey you'er Rebecka right? so Jasmine med ett elakt leende. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------
ojdå! vad kommer hända nu?
 
Min förklarning till att jag inte har skrivit är att min dator är skit seg och laggar hela tiden.
Och jag har faktiskt sommarlov och är med kompisar och så :) 
Hoppas att ni tycker om kapitlet och att ni fortfarande läser mina kapitel ;)
 
xxRonja god bless
 
pray for Avalanna <3 
 


Kommentarer
Manda

Suuuuperbra!! xD

Jag har väntat så länge nu på ett nytt kapitel, kollat din blogg nästan varje dag men inget nytt.. hoppas datorn inte laggar så länge till! :D kram

2012-07-18 @ 14:45:17
Emmy!:)

Så jävla bra!!
Om du skulle skriva böcker så lovar jag att alla hade tagit slut på en gång!:)

Svar: haha tack, men jag tror inte att de skulle ta slut direkt ;)
Ronja Edwardzon

2012-07-18 @ 23:05:33
URL: http://emmysphotoblogg.blogg.se
Sarah!;)

Heey Ronja!

Du ee så grym på att skriva noveller!
Lovar att du kommer bli tik en dag fö de här!;)
När kommer nästa kapitel? Jag läängtar!

Kram du vet vem ;)<3

2012-07-19 @ 04:10:41
Mathilda

Det är fett bra men det var lite skriv fel men fortsätt skriva som du gör du kommer lyckas =)

2012-07-19 @ 14:09:10
URL: http://onebieber.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0