Annything is possible- kapitel 4

Senast:
- Oj väckte jag dig? sa jonte och lät lite generad.
- Mm men det gör inget sa jag och log lite för mig själv.
- Men skulle bara säga att jag bokat biljetter och att den börjar klockan 17.
-
aha okej men vi ses där.
- japp det gör vi. sa han och la på.
jag gick ner och till min förvåning var mamma hemma och någon var med henne för hon pratade med någon i köket. Det var en man och det var inte Johan. Jag gick in och fick se att min mamma....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
  

stod och hånglade med någon random kille!
- MAMMA? sa jag och lät säkert väldigt chockad. Hon slutade direkt och tittade på och blev väldigt generad.
- Becka jag trodde inte du var hemma... sa hon och tittade ner i marken för hon ville någ inte ha ögonkontakt med mig.
- Vadfan gör du med han där snubben? sa jag och peckade på honom och såg extremt sur ut.
- Ähm det här är min... ähmm Kalle han är en kille som jag har träffat ett tag sa hon och tittade på honom.
- äh ska jag gå? sa han och såg generad ut han med, och det fattade jag jag hade ju just kommit på honom när han hånglade med min MAMMA...
- Nej du... började mamma men jag avbröt henne snabbt.
- Ja du kan gå hon ringer dig sa jag och log kaxigt mot honom. Han tittade på mig och log gick ut ifrån köket Jag kunde höra honom öppna och stänga dörren.
- Mamma du är GIFT för f*n med Johan! sa jag och nu var jag ganska arg men jag fattade inte varför. Jag gillade inte äns Johan eller Anton för den delen.
- Vi ska skilja oss och vi har båda skrivit på pappret och nu är jag fri för att dejta om jag vill. sa hon och log mot mig.
- Jaha men du kanske kunde informerat mig lite mer om dit LIV?! sa jag och tittade på henne med min '' arga'' minn.
- Ja det kanske jag kunde göra, Okej när jag sa att jag jobbade träffade jag Kalle och det visade sig bli något bra.
- Visst, vad bra att du mår bra... sa jag och började gå upp mot mitt rum.  Men mamma tog tag i min arm.
- Det var inte meningan att ljuga sa hon och tittade på mig med ledsna ögon. Och då kom jag på varför jag var arg. Hon hade gjort exakt samma sak mot min pappa. De hade bråkat varje dag och en dag åkte han iväg för att sova på ett hotell några dagar. Mamma sa att de behövde lite tid för sig själva. Sen hade jag hittat henne i soffan med Johan...
jag drog bort min arm och gick upp för trappan.
- Tur att jag ska flytta ifrån dig! skrek jag innan jag gick in på mitt rum. Jag började genast gråta och jag satte på musik i mina hörlurar. Jag lyssnade på lose yourself- Eminem. Jag somnade...
Dröm:
Jag gick över en gräsmatta och jag hörde musik inte så långt ifrån. Jag gick mot musiken den blev starkare och starkade. Jag började springa, sen kom jag entligen fram till en arena. Jag gick in och på scenen såg en kille som stod och sjöng. Jag kände igen låten men jag kunde inte se vem kille var. Han var bara en svart gubbe med en underbar röst. Så kom jag plötsligt ihåg låten. Det var justin bieber, han som jag hört på radion. Han sjöng såklart '' One less lonely girl'' jag hade ju aldrig sett hur han ser ut så han fick inget ansikte i min dröm. jag gick upp på scenen han gick imot med och ...
´ RING´
- ahh!! skrek jag när vaknade ur min dröm, dumma MOBIL.
- Hallå, Becka? sa Jonte.
- Hej Jonte sa jag och lät ganska glad.
- Jag skulle bara ringa och se så att vi fortfarande ska ses sen sa han och lät nervös. Han nervör ha ha vad tänker jag med, men det gjorde han.
- Äh ja det klar vad är klockan?
- halv så vi ses om en halv timme då sa han och lät plötsligt lättad. OMG jag har en halv timme på mig!
- ja visst hejdå! sa jag och la på sen sprag jag in i badrummet. Usch var det första jag tänkte när jag såg min spegelbild. Jag hade mascara i hela ansiktet mitt hår stod åt alla håll. Jag suckade och tog en snabb dusch.
Jag fönade håret så snabbt jag kunde jag tog fram kläder som jag skulle ha på mig och lockade håret i stora skruv lockar. Jag tog på mig USA schorts med en brun/grå magtröja. Jag tog med mig mina solglas ögon om det skulle vara soligt ute. (hehe) sen tog jag min väska och min mobil. Jag gick ner och strunta i mamma som låg i soffan och tittade på tv. Jag tog på mig mina vita convers jag tog mina nycklar och skulle precis öppna dörren när mamma ropade mitt namn.
- Becka? sa hon och reste sig och gick mot halen där jag stod. Hennes ögon var röda och hennes mascara var utsmetad. Hon hade gråtit säkert sen jag gick upp.
- Mamma jag ska gå ut hejdå sa jag och öppnade dörren.
- Ska jag köra dig? frågade hon. Jag var förfånad att hon äns frågade.
- Visst sa jag och suckade lite tyst. Hon tog sina bilnycklar och gick ut. Jag låste dörren och följde efter henne till bilen och satte mig där framme. Jag tog upp min mobli tio i var den nu. wow jag blev klar ganska snabbt.
- Vart ska du någon stans? frågade hon och stratade bilen.
- Jag ska till biografen sa jag och tittade på ännu en bild som Sara hade skickat men denna gången på sig själv när hon gjorde en konstig minn. haha hon var verkligen störd.
- Jaha okej vem ska du gå på bio med? frågade hon nyfiket.
- En kille i min klass sa jag och tittade på henne. Hon nickade och körde mot biografen. Vi satt tysta restan av bilfräden. Sen när vi väl var framme såg jag Jonte så och vänta. Jag öppnade dörren och sa hejdå till mamma och sa att hon inte behövde hämta mig efter filmen. Sen gick jag i mot Jonte som fortfarande inte sett mig. Jag smög upp backom honom och satte mina händer framför hans ögon jag viskade i hans öra.
- Gissa vem.. viskade jag. Han skrattade och vände sig om.
- Hej! sa han och studerade mig från topp till tå. Sen log han det mest undebaraste leendet i världen.
- Vad snygg du är sa han och blinkade mot mig.
- haha tack du ser inte så dålig ut du heller. sa jag och kollade på honom.
- Ska vi gå in filmen strartar snart? frågade han och öppnade dörren till mig.
- Japp då kör vi. sa jag och gick in. Han köpte två läsk och en mellan popcorn. Sen gick vi in och satte oss.
Filmen började och jag tittade mest på filmen men jag kände att Jonte tittade mest på mig och struntade i filmen. Han tog min hand och jag kände att mina kinder blev röda men jag kände inga fjärilar i magen. Jag blev förvånad varför kunde jag inte vara kär i jonte?! Jag lät han hålla min hand under resten av filmen när den var sluta tog jag tillbaka den för att ta på min jacka. Vi gick ut och skulle precis säga hejdå när han undrade om jag ville ha skjuts hem. Jag tackad é såklart ja. Jag hoppade på hans moped och la mina armar runt hans midja. Han körde hem till mig och klev av moppen.  Jag hoppade av efter honom och gav tillbaka hans hjälm.
- Tack för skjusten hem och jag hade roligt ikväll sa jag och tittade på honom. Han gick närmare mig och stande när det knappt var 10 cm i mellan oss.
- Det var inget, och jag hade också roligt sa han och log. Han kom närmare och närmare till slut tog han upp sin hand drog bort en hårslinga och satte den backom mitt öra. Nu stod han så nära att jag kunde känna hans hjärta slå. Han böjde sig ner (han är längre än becka) och var på väg att kyssa mig. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag backade ett steg. Han tittade förvånat på mig.
- Gjorde jag något fel? frågade han och tittade på mig.
- Äh nej självklart inte. Men jag tycker tyvärr inte om dig så jag har tänkt på det sedan bion. sa jag tittade på honom.
- åh, det är okej sa han och kramade mig istället. Jag visste att jag hade sårat honom. VARFÖR KUNDE JAG INTE KÄNNA SAMMA SAK FÖR NÅGON!!!! skrek jag i mitt huvud. Han satte sig på sin moppe och körde iväg. Jag fick tårar i ögonen Jag hade sårat två killar på bara två dagar... Vad är det för fel på mig tänkte jag. Jag låste upp dörren och gick in och fick se en person jag hade längat efter så mycket.....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
jaha vem är det Becka ser? (justin kommer komma snart hehe)
Om ni vill veta vem vänta tills nästa kapitel! ;)

xxRonja


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0