Annything is possible- kapitel 15

Senast:
- Justin kan jag låna en av dina tröjer som jag kan sova i? frågade jag och han tittade på mig och nickade. Sen gick han till sin gadrobb och tog ut en svart tröja där det stod SWAG i olika färger. Jag log och drog av min mitt linne. Jag visste att Justin tittade på mig men jag sa inget. Sen tog jag på mig tröjan över min bh. För jag ville inte ta av den just i natt. Sen drog jag av mina shorts och gick och la mig brevid Justin som nu hade lagt sig igen.
- God natt nu då! sa jag och la mig bekvämt på min sida av sängen. Jag låg med ryggen åt Justin så jag såg inte honom.
- God natt Shawty! viskade han i mitt öra. Jag rös och kände att han la sig ner igen. Jag log och stängde ögonen. Jag hörde hur Justins andetag blev tygre och att han kröp närmre mig. Han hade somnat, så jag slappnde av och inte långt efter somnade jag också.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    

'' Solen skiner, jag är lycklig. Jag går imot ett hus med blommor i håret och med ett leende på läpparna. Jag öppnar dörren och går in. Jag möts utav min hund jag sätter mig på huk och klappar henne. Sen går jag ut på baksidan, där står någon. Han står och tittar ut över vattnet. Jag blundar och låter vinden blåsa igenom mitt hår och solen skina på mitt ansikte. Jag öppnade sakta ögonen och gick mot honom. När jag kommit till hans högra sida vände han sig mot mig. Mitt leende blev bredare och han log. Jag tittade in i hans ögon och han in i mina. Sen böjde han sig fram och kysste mig lätt. Du är min tänkte jag. Justin Drew Bieber...''
Jag vaknade med ett ryck. Justin och jag? OMG jag måste vara sjuk eller något.. Han gillar inte mig på det sättet och jag vet inte äns om jag gillar honom på det sättet. Jag satte mig upp och tittade på Justin som fortfarande låg och sov. Aw han såg så söt ut när han sov. Jag försökte att resa mig men insåg att det var nästen till omöjligt. Perfekt, bruten fot och kissinödig. Så kan jag inte äns resa mig upp. Men då kom jag på att jag kunde alltid krypa.. Så jag gick ner på alla fyra och kröp in till toan och låste dörren efter mig. Sen gjorde jag det jag skulle och tog lite vatten i mitt ansikte. Nu kunde jag stå upp. Hm vad är det för fel på mig? Jag haltade in på min friska fot och tog upp min kjol som jag hade haft på mig igår. Jag satte på mig den och tog av mig Justins tröja sen tog jag på mig mitt egna linne. Jag slängde en blick på Justin som nu låg över hela sängen. Jag skrattade så tyst jag kunde jag tog upp min mobil och tog ett kort på honom.
Jag gick ner till nedervåningen och tog fram ett glas och fyllde det med vatten. Jag tänkte att jag kunde göra frukost när jag ändå var uppe.
Jag plockade fram lite grejer så jag kunde göra fattiga ridare till oss båda. Jag vet inte hur länge Justin brukar sova men jag skulle inte ha något imot att hoppa i hans säng så att han vaknar... Fast jag kan ju inte hoppa med en bruten fot...

Justins perspektiv:

Jag vaknade och tittade runt mig. Vart var Becka? Min tröja som hon hade lånat låg på min stol. Hade hon gått hem? Jag reste mig och öppnade min dörr, jag kände lukten av matlagning där nere. Jag gick ner och mötes av Becka som tydligen var påväg upp.
- Haha oj! God morgon sa hon och log ett söt leende.
- Haha morning shawty! sa jag och tittade mot köket sen på Becka igen.
- ähm jag gjorde frukost hoppas det var okej. sa hon och hoppade iväg på sina kryckor.
- Jo det är okej. sa jag och följde efter in i köket. Hon hade lagat fattiga ridare. Jag hjälpte Becka att sätta  sig ner innan jag satte mig mitt i mot henne. Jag tog en fattig ridare (haha xD) och hällde lite sirap på. Sen tog jag en tuga.
- Gud vad gott det var! sa jag och tittade på henne. Hon log och tog en tugga i sin. Jag kan inte beskriva hur jag känner för henne. Jag vet inte om jag gillar henne på det sättet alltså kär eller om det bara är vänskap.
Men jag ville gärna ta reda på det. Men hon kanske inte gillar mig alls på det sättet... Men någon utav oss måste ju satsa.
- Så vad ska du göra idag? frågade hon och avbröt mina tankar.
- Jag ska åka till studion lite snabbt men anars inget. sa jag och log mot henne.
- Aha okej! Men då kanske vi kan hitta på något? frågade hon och tittade på mig med sina vackara gröna ögon.
- Jo det kan vi väl! Du kanske vill följa med till studion? frågade jag och hon log.
- ja det skulle vara kul! bara jag inte är i vägen. sa hon och jag skrattade åt hennes ord.
- Haha! Nej du kommer någon inte ta så stor plats. sa jag och skrattade. Hon skrattade med och tog bort sin tallrik och började plocka bort allt från bordet. Jag reste mig upp och hjälpte henne. När vi var klara gick jag mot dörren.
- Ähm Justin ska du gå ut sådär? frågade hon och skrattade. Jag tittade ner så jag kunde så vad jag hade på mig. Jag hade bara mina shorts på mig.
- Ja vaför inte? frågade jag och blinckade. Sen gick jag upp på rummet för att byta kläder. Jag satte på mig ett par jeanse, en vit t-shirt och såklart en keps. Sen gick jag ner till Becka igen som hade satt på sig sin sko. Hon kunde ju bara ha på sig en. Jag satte på mig mina skor och hjälpte henne ut. Jag låste och hjälpte henne till bilen. Jag la hennes kryckor i baksättet och satte mig i förarsättet. Så åkte vi mot studion. Klockan var liksom redan 13 och jag skulle vara där om en halvtimme. Men jag skulle presentera Becka för alla också.

Beckas perspektiv:
Vi var på väg till studion när jag kom och tänka på alla som skulle vara där. Justin satte på radion och skrattade åt låten som var på.
- Vadå? frågade jag och tittade på honom. Han tittade snabbt på mig innan han vände blicken till vägen igen.
- Det är en utav mina låtar sa han och skrattade. Jag lyssnade på låten och Justin sjöng med.
- Vad heter den? frågade jag, vilken idiot jag är.
- Baby sa han och svängde in till en byggnad. Jag antog att vi var framme.
- Förlåt, men den ändå låten jag vet du har gjort är one less lonely girl sa jag och log oskyldigt.
- Haha! det gör inget men jag ska lära dig alla mina låtar så du vet sa han och skrattade. Sen öppnade han sin dörr och gick ut. Sen kom han till min dörr och öppnade den. Han lyfte ut mig ur bilen och ställde ner mig på marken så han kunde ta ut kryckorna.
- Tack sa jag och tog i mot kryckorna. Jag såg blicktar runt omkring oss. Jag vred på huvudet och såg tio män med kamror. Justin hjälpte mig så att vi kunde gå där ifrån snabbare.
- Justin hur orkar du med dem? frågade jag när vi kommit in.
- Vet inte det ingår i jobbet sa han och ryckte på axlarna. Vi åkte hiss upp p.g.a min fot. När vi kom upp gick vi i en korridor. Sen kom vi till ett rum med en soffa där jag fick sätta mig. Jag satt och väntade på Justin som skulle hämta någon. Jag kom på att jag måste ringa Sara så jag tog upp min mobil och ringde henne. Hon svarade efter andra singnalen.

- Hej sötis!
-
Hej hur går det? frågade jag osäkert.
- Jo det går väl bra hon åkte för en timme sedan sa hon och jag pustade ut.
- Vad bra skulle hon åka hem eller?
- Typ hon sa inte vart hon skulle men hon sa att hon skulle försöka hitta dig för jag sa att du var '' borta ''
- Borta? shit! Då får jag väl bara träffa henne..
- Ja det tycker jag du ska göra. Men jag ska dra till Josh nu.
- Josh?
- Haha! Chis kompis du vet, eller du har inte träffat honom men jag träffade honom igår. Sa hon och skrattade.
- Haha! Vet inte vem det är men ha så kul!
- Det ska jag! Men vad gör du?
- Jag är med Justin han skulle till studion så jag följde med. Sa jag
- Gud vad kul! tänk så träffar du några kändisar på köpet.  Sa hon ocj skrattade, jag skrattade med henne.
- Kanske det, men han skulle gå och hämta någon så man vet ju aldrig! Sa jag och skrattade ännu mer.
- Haha! men vi hörs eller kanske ses sen då!
- Det gör vi! puss o kram sa jag och la på. Jag hörde röster utanför rummet. Sen kom Justin in med.....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vem kommer in med Justin?
Vad hände mellan becka o justin?
Vem är den hemliga tjejen som Becka undviker?

Kommentera!

xxRonja



Kommentarer
Michelle

Älskar din novell :) <3

2012-04-07 @ 17:32:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0