Annything is possible- kapitel 14

Senast:
På sjukhuset:
- När får jag åka hem!? frågade jag igen.
- Jag vet inte men antagligen snart sa Sara. Samma svar som föra gången jag hade frågat. Jag hatar att vara på sjukhus. Mitt ben var brutet så de hade gjort något sen gipsat det. Jag skulle få gå på krykor i några veckor. Men det kanske kunde bli månader om de inte läkte som det skulle. Jag hatar att just jag ska vara så enormt klumpig.
- Hej igen Rebecka nu har jag skrivit ut dig så det är bara att åka hem sa docktorn som hade fixat med mitt ben. Jag nickade tacksamt och tackade för hjälpen sen körde Justin hem oss. Sara hade ju följt med i Ambulansen. När vi kom hem stod det en silvrig bil där. Vi klev ur bilen och jag tittar chockat på personen som står där och väntar på oss.....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                            
                      
Jag kunde inte röra en muskel i min kropp. Vad gjorde hon här? Jag orkade inte mer..
- Justin kan vi åka igen? frågade jag med en låg röst. jag tror inte att hon hade sett oss så jag tänkte att vi kunde fly. Han tittade på mig sen på kvinnan som står ett par meter ifrån oss.
- Varför? vem är det? frågade han och tittade på mig. Jag suckade och gömde mig backom bilen. Sara och Justin följde efter.
- Jag orkar inte förklara jag vill bara inte träffa henne. sa jag och tittade menande på Sara hon nickade.
- Men jag kan ju gå till henne och säga att du inte är hemma. sa hon och tittade på mig sen på Justin.
- Ja men vart ska jag sova? Jag tror inte hon kommer ge sig i första hand. sa jag och tittade på henne genom bil rutan.
- Du kan ju alltis sova hos mig sa Justin helt plötsligt. Jag tittade på honom och tänkte lite.
- Ja det kan jag ju. Men jag vill vara til besvär. sa jag och tittade på honom.
- Nej då det är okej! sa han och log sitt sneda leende som jag älskade. Jag nickade och vände mig på Sara igen.
- Säg till henne att jag inte är hemma och ring mig när du har pratat med henne. sa jag till henne.
- Ja det ska jag! sa hon, sen kramade hon mig och gick mot huset. Jag följde henne med blicken och sen vände jag den mot Justin och log.
- Ska vi dra? frågade jag och hoppade in i bilen. Han nickade till och gick till andra sidan av bilen.
Jag tittade ut genom fönstret på kvinnan som nu stod och pratade med Sara. Jag suckade och tänkte inte mer på henne. Justin startade bilen och körde iväg.

Jag visste inte vart vi var men det var väldigt snygga hus här.
- Är vi framme snart? frågade jag otåligt. Han skrattade och svängde in på en uppfart.
- Ja nu är vi framme shawty! sa han och blinkade mot mig. Jag skrattade till och klev ur bilen. Sen gick vi in i det strora huset och Justin visade mig runt lite snabbt. Huset var helt undebart! Det sista Justin visade var hans rum. Det var ganska enkelt. En stor säng med vita/svarta täcken, ett svart skrivbord med en datror på och några böker, en soffa med en tv framför, en bokhylla med priser och lite filmer. Det hängde en Sen hade han ett ganska stort badrum med en stor dusch, en toa och såklart ett handfat.
- Är du hungrig? frågade han efter ett tag. Jag tittade på honom och log.
- Nja, typ. sa jag och han log mot mig. Han räckte fram sin hand och jag tog den. Sen drog han med mig ner för trappan och in i köket. Sen tog han fram b.l.a mjöl, ägg, mjölk och jordgubbar.
- Vad ska du göra? frågagde jag nyfiket.
- Pannkakor sa han och blinkade mot min innan han började med smeten. Jag reste mig upp för att leta efter tallrikar. Jag hittade dem på mitt andra försök. Sen tog jag fram två glas och gafflar och knivar. Sen satte jag mig ner igen och tog upp min mobil. Parfekt, just när jag hade tagit upp mobilen ringde min den. Det var Sara.
- Hej! svarde jag.
- Hejsan svejsan! Hon sa att hon skulle vänta här i natt på dig. sa hon och jag suckade.
- Jaha! och det är okej eller? Hon kan ju sova i mitt rum antar jag..
- Ja, klart det ät okej.. men ska du inte träffa henne? frågade hon. Jag visste att hon ville att jag skulle lösa det här.
- Jo men inte just nu! jag har just bruit benet och orkar inte med henne just nu.
- Okej jag fattar! men nu kommer hon ner igen vi hörs sen! puss o kram sa hon och la på innan jag hann svara. Jag klickade in på twitter för att kolla läget jag hade väldigt många mentions.
'' Leave Justin alone bitch!! or I will kill you!'' '' Your a slut and your not even pretty'' '' you don't desarve to live!!''
Jag bara satt och läser igenom dem. Jag kände hur det högg till i magen och att ögonen fylldes med tårar. Jag hade försört allt. Jag svalde klumpen i halsen och där med mina tårar. Men det var försent Justin hade redan vänt sig om.
- Vad har hänt? frågade han och kom fram till mig. Jag suckade och skakade bara på huvudet och gav honom min mobil. När jag var säker på att jag kunde kontrollera mina tårar kunde jag prata igen.
- Men det är inget att bry sig om Justin så struta bara i det. sa jag när han läset i genom vad de hade skrivit till mig. När han läst en stund tittade han på mig med en ledsen minn.
- Nej det är inte okej! sa han och reste sig upp.
- Men jag fattar hur de känner, men de tror att vi dejtar... sa jag långsamt. Han tittade på mig och sen tog han upp sin mobil.
- Då ska jag fixa det rycktet. sa han och skrev något. Jag antog att han var inne på twitter.
- Bra, för vi är ju bara vänner eller hur? sa jag med en frågade blick. Justin lyfte blicken från sin mobil och tittade på mig. Sen öppnade han munnen för att säga något men stängde den igen. Jag hoppades att han skulle säga nej.

Justins perspektiv:

- Bra, för vi är ju bara vänner eller hur? sa hon och jag tittade upp. Var vi bara vänner? Jag gillar henne verkligen men... Jag öppnade munne för att säga nej men ångrade mig så jag stängde den igen. Jag studerade henne och log.
- Jag vet inte vad vi är men om någon frågar är vi vänner sa jag och jag såg hur det lyste i hennes ögon.
- Okej! ähm Justin? pannkakorna... sa hon och peckade mot spisen. Jag vände mig om och såg att pannkakan i stekpannan var helt svart.
- shit! aja vi har så det räcker sa jag och slängde pannkakan i soptunnan. Sen satte jag fram tallriken med alla pannkakorna. Vi åt och hade det kul. Jag vet inte hur länge vi satt där och skrattade och pratade, men efter ett tag tittade jag på klockan var redan 23.
- Klockan är mycket och tyvärr måste jag jobba imorgon. sa jag och suckade. Hon tittade också hur mycker klockan var.
- Ja oj! tiden går fort när man har roligt! sa hon och skrattade, jag stämde in. Sen tog vi bort allt ifrån bordet och gick upp på mitt rum.
- Justin en fråga vart ska jag sova? frågade hon. Det hade jag inte tänkt på..
- Ähm jag vet inte, jag kan ju sova på soffan eller något. sa jag och såg hur hon tänkte på något.
- Nej du ska få sova i den egna säng jag kan sova på soffan sa hon och var på väg ut ur rummet.
- Eller sover vi i min säng. sa jag långsamt. Hon stannade om vände sig om.
- Ja det går ju också sa hon och log sitt leende. Jag log tillbaka och hämtade ett till täke plus en till kudde som hon skulle ha.
- Förresten vart är Pattie? frågade hon helt plötsligt.
- Hon är hos en kompis och kommer inte hem förän om några dagar. sa jag och hon nickade. Sen tog hon imot kudden och täket. Vi bäddade i min säng så vi kunde gå och lägga oss. Sen tog jag fram ett par shorts som jag brukade sova i. Jag drog av mig min tröja och kände Beckas blick. När jag fått av mig min tröja tittade jag på Becka som stod och stirrade på min mage.
- You see something you like? frågade jag och blinckade. Hon blev röd i anskiktet.
- Ja det klart sa hon och blickade. Sen gick hon in på toan. Då tog jag av mig mina byxor och tog på mig shortsen. Jag hade gärna bara sovit i mina kalsonger men man vet ju inte hur tjejer reagerar på det. Jag skrattade åt tanken. Sen tog jag upp min mobil och loggade in på twitter.

Beckas perspektiv:
- You see Something you like? frågade Justin och jag tittade upp från hans mage till hans anikte, jag kände att jag blev röd i anskitet.
- Ja det klart sa jag och blinckade. Sen gick jag in på toan för att ta bort mitt smink. Om det nu fans något kvar. Jag gick in och låste dörren, sen tittade jag på tjejen i speglen. Hon såg blek och trött ut. Jag satte på kranen och tog kallt vatten i ansiktet. Sen satte jag upp mitt hår i en hästsvans och kom på att jag inte hade något att sova i. Så jag öppnade dörren igen.
- Justin kan jag låna en av dina tröjer som jag kan sova i? frågade jag och han tittade på mig och nickade. Sen gick han till sin gadrobb och tog ut en svart tröja där det stod SWAG i olika färger. Jag log och drog av min mitt linne. Jag visste att Justin tittade på mig men jag sa inget. Sen tog jag på mig tröjan över min bh. För jag ville inte ta av den just i natt. Sen drog jag av mina shorts och gick och la mig brevid Justin som nu hade lagt sig igen.
- God natt nu då! sa jag och la mig bekvämt på min sida av sängen. Jag låg med ryggen åt Justin så jag såg inte honom.
- God natt Shawty! viskade han i mitt öra. Jag rös och kände att han la sig ner igen. Jag log och stängde ögonen. Jag hörde hur Justins andetag blev tygre och att han kröp närmre mig. Han hade somnat, så jag slappnde av och inte långt efter somnade jag också.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JA! Kapitel 14 here you go! :D
Vad kommer hända med Becka och Justin?
Och vem är tjejen som inte Becka vill träffa?

Kommentera!

xxRonja


Kommentarer
Maannda

Asbraa!! <33333

2012-03-30 @ 22:18:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0