Annything is possible- kapitel 3

Senaste:
- Aha men på söndag då? frågade JONTE!
- ja visst vi ses på söndag. sa jag och la på. Jag fattar inte hur han fick mitt nummer sen såg jag att jag hade fått ett sms.
Hej snygging!
tänkte skicka en bild på huset
ses om två dagar!!
xx Sara
Jag tryckte på bilden och gapade.
jag längtar bara mer och mer!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  

Lördag:
Jag låg och slöade i sängen till klockan 11 sen hoppade jag in i duschen. Jag duscha länge sen tog jag på mig ett par shorts en brun tröja och lite smycken. Jag kollade min mobil och såg att jag hade ett missat samtal från Jonas tre sms från Sara och ett från Jonas sen var det ett sma från Jonte....
Jag klickade upp saras sms det stod det vanliga att hon saknade mig och bilder på huset och på mitt rum!! det var skit snyggt (bild där uppe) hon hade redan hämtat mina grejer och fixat hela mitt rum. Jag villl bara åka dit och hoppa i min säng.  Sen öppnade jag Jonas sms det stod:
Tjenare babe!
Du svarade inte när jag ringde men du kanske sov... Men skulle vi hitta på något idag?
xx Jonas
aww han var bara för gullig. så jag svarade:
Tja brow!
Jag duschade men visst kan vi hitta på något idag. Ska jag komma hem till dig eller kommer du hit?
xx Becka
Till sist öppnade jag Jontes sms...
tja snygging!
Vi skulle ju kanske gå på bio på söndag, så jag har några föreslag på filmer som går just nu...
'' This means war '' '' Breaking down '' eller '' Nalle puh'' du får välja... :)
xx Jonte
OMG!! han tycker tydligen att jag är snygg! haha jag snygg... mm juste, men nu måste jag äta något.
Jag sprang ner för trappan och ramlade rack på rumpan.
- FU*K!! skrek jag. och reste mig upp och gick försiktigt till köket. Såklart var mamma inte hemma. What a suprise. Jag öppnade kylen och tog fram mackor, smör och ost. Sen satte jag mig vid bordet och började smöra min macka.
´PLING´ Jag fick ett sms från Jonas.
Aha men jag kan komma hem till dig om 5 min! :)
xx Jonas
Jag tog det lungt och åt upp min macka men jag tog fram ett glas och fyllde det med vatten och satte mig igen.
- Du kanske borde låsa dörren sa någon.
- OMG!! JONAS DU SKRÄMDE F*N SKITEN UR MIG! sa jag och höll handen för hjärtat. Normal reflex.
- Haha förlåt... sa han och skrattade. han satte sig mitt i mot mig och tittade på mig.
- vad tittar du på? frågade jag och reste mig för att plocka undan.
- Jag tittar på en snygg tjej. sa han och blinckade mot mig. Jag kännde att jag blev röd i facet och vände mig om.
- Jaså... sa jag plockade undan det sista. Han gick ut i hallen för att hämta sin mobil och jag gick ut i hallen efter Jonas och satte på mig mina vita convers. 
- Vad ska vi göra då? frågade jag och kollade på honom.
- Jag vet inte kanske dra till stranden? sa han och tittade på mig.
- Men så varmt är det inte sa jag och tog min väska och öppnade dörren.
- nej men bara sitta där och chilla? sa han och log mot mig. Jag nickade och han gick ut så jag låste och gick efter honom. Vi skulle såklart åka på hans moppe så jag tog på mih hjälmen och satte mig bakom honom.
Stranden:
Det var faktiskt ganska varmt tur att jag tog på mig shorts. Vi satt på en filt ganska långt i från vattnet. Och det var inte så många på stranden. Men det var ju bara Juni så vem åkte till stranden. Vi pratade om allt möjligt. Vi satt väldigt nära varandra. Han vände sig mot mig och viskade i mitt öra:
- Jag vet inte hur jag ska säga detta men jag är nog kär i dig. sa han och jag vände mig mot honom och var inte bered på att han helt plötsligt kysste mig. Jag drog mig undran och reste mig upp.
- Jag är ledsen Jonas men jag känner inte så för dig. Och jag hoppas att du förstår. sa jag och började gå där ifrån. jag hörde hur Jonas gick efter mig. Jag var på väg mot bussen men jonas tog tag i min arm.
- Förlåt.. jag kan fortfarande vara din vän va? och jag kan köra hem dig om du vill sa han och tittade in i mina ögon.
- Visst du är min bästa vän Jonas och jag vill inte att du ska försvina ur mitt liv. sa jag och kramade honom. och satte mig backom honom på moppen.
Hemma:
Jag kollade på klockan den var bara 16 så jag gick upp på mitt rum tog min dator och loggade in på twitter:
I don´t know what to do... twittrade jag och Just 2days left now until i´m MOVING!!! can´t wait! :)
Sen loggade jag ut från twitter och gick ut för att springa lite. Jag tog på mig tränigs kläder och tog med min ipod och satte ¨på musik i mina hörlurar och bara sprang.
När jag sprungit 5 km stanade jag och satte mig på en bänck. och tittade ut över sjön som låg där. Jag satt säkert där i 30 min sen reste jag på mig och sprang utligare 5 km så jag kom hem igen. Jag öppnade dörren och tog av mig mina skor sprang upp till mitt rum och gick in i duschen.
Sen gick jag ner och åt, det låg en lapp på bordet.
Hej!
Jag är ledsen att jag inte är hemma så mycket men du vet hur det är att jobba på ett sjukhus.
Det finns mat i kyllen som du kan värma.
Puss mamma.
 Jag bara suckade och öppnade kyllen. Den var nästan tom men det stod en gryta med stekt falukorv i och mackaroner. Så det var väl bara tt värma det och vara glad...
sen åt jag och sen gick jag och la mig. Men så kom jag på att jag inte svarat på Jontes sms.
hejsan!
Jo vi kan väl se ' Breaking Down' älskar twilight serien!
xx Becka
Sen somnade jag med ett leenade på läpparna.
Söndag:
´ Ring ´ jag väcktes ur min undebara dröm när min mobli ringde.
- aha det är becka sa jag med sömning röst.
- Oj väckte jag dig? sa jonte och lät lite generad.
- Mm men det gör inget sa jag och log lite för mig själv.
- Men skulle bara säga att jag bokat biljetter och att den börjar klockan 17.
-
aha okej men vi ses där.
-  japp det gör vi. sa han och la på.
jag gick ner och till min förvåning var mamma  hemma och någon var med henne för hon pratade med någon i köket. Det var en man och det var inte Johan. Jag gick in och fick se att min mamma....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
jaha här har ni kapitel 3 :)
Vad gör beckas mamma? det får ni veta i nästa kapitel ;)

xx Ronja


Kommentarer
Bieber Cash

Meh hallå!!!!!! Så där kan du ju inte sluta!!!!! ;O nu blev jag ju snuskigt nyfiken!!!! ;O



Awesome <3

2012-02-23 @ 12:00:33
URL: http://biebercash.blogg.se/
Matilda

Det är Justin som sitter där med hennes mamma! och när han ser Becka så blir de kära i varandra och så flyttar de ihop i Atlanta! :) <3

2012-02-23 @ 18:44:11
URL: http://soonduk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0