Annything is possible- kapitel 34

Senast:
Jag tittade mig omkring och tittade på Justin. Fem män med kameror gömde sig och tog kort. Justin log mot mig och drog med mig. Vi sprang tillbaka till hotellet och jag skrattade hela vägen, tur att hotellet låg så nära stranden. Männen var inte så snabba så att du hängde med i alla onödiga svängar som Justin hade valt att ta. Vi sprang in i lobyn och andades ut. Men vi hann inte stå där länge innan en av männen stod utanför hotellet. Innan han såg oss sprang vi in i en hiss som precis kommer ner. Vi åkte upp och sprang in på vårt rum. Jag ramlade ner på golvet och började skratta. Justin la sig bredvid mig och vi skrattade högt och andades häftigt efter allt springande. Vi beställde roomservice och kollade på en film. Efter filmen duschade jag och sen gick vi och la oss.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   
Känslan när man inte vet vad som väntar bakom hörnet. Känslan när ens liv svävar i fara. Nu gäller de, på liv och död. Jag kände något blött rinna ifrån min hand. Jag struntade i det och drog handen igenom håret. 
Mörkret upphörde och en lampa tände upp rummet. 
- SARA!!!! Skrek jag och blundade. Kan man gråta blod? De tror jag.
 
Fem timmar tidigare. 
Justin gick mot huset och jag följde efter, tog fram nycklarna och låste upp. Vi klev in och tog av oss våra skor. 
- Sara, jag är hemma. Skrek jag och Justin tittade konstigt på mig. Jag skrattade och gick runt i huset. 
- jag är på baksidan skrek hon. Jag gick ut till henne. Hon satt där med sin dator. 
- hej sa jag och kramade henne lätt. 
- hejsan, hur var "semestern" sa hon och log. 
- Den var underbar sa jag och Justin kom ut han med. Han såg ledsen ut och jag tittade frågande på honom. Han öppnade munnen men innan han hann säga något ringde hans mobil. Han tittade ursäktande mot oss och gick in i huset. Jag satte mig bredvid Sara och berättade om resan. 
 
Justin kom tillbaka och jag reste mig upp. 
- Justin what is it? Have something happened? Frågade jag och han tog min hand. 
- well no, but I have to record a bit on some new song. 
- oh okey sa jag och försökte le. 
- You wanna come with? And meet everyone agin? Sa han och jag tittade på honom med ett stort leende på mina läppar. 
- Yes, I would love that. Sa jag och kysste honom och han lyfte mig från marken i någon sekund. 
- so you are just about to leave me here? Frågade Sara och hon såg faktiskt ganska rädd ut. Jag tittade på henne sen på Justin. 
- you can come too, if you want to. Sa Justin och Sara log. 
- YES! Skrek hon och stängde datorn och gick in.
- Okey sa jag och skakade på huvudet. Justin tittade efter Sara och började skratta. Jag stämde in och vi följde efter henne. Jag ville byta kläder. Jag tog på mig en USA tröja och ett par jeans. Jag hade faktiskt köpt nya skor så satte på mig dem med. Äntligen hade jag ett par Supras. Eller jag hade tre par. Ett par lila, svarta och röda. Nu när jag tjänade egna pengar kunde jag köpa hyfsat mycket kläder men jag sparade väldigt mycket. 
Jag gick ner till Justin och Sara som redan var klar. Justin log stort när jag kom ner och det hettade lite på kinderna. 
- I love your shoes sa han och tryckte snabbt sina läppar mot mina innan vi gick ut. Sara kom efter och låste dörren. Justin tog hans egna bil och jag åkte med Sara. 
Bilresan var ganska tyst tills "Turn my swag on" spelades på radion. Jag tittade på Sara och skrattade. Jag sjöng med och Sara skrattade. Sen sjöng hon också. 
 
" I turn my swag on, took a look in the mirror say whatsup whatsup whatsup. Yeah I'm getting money oh" 
 
Vi skrattade och sjöng vidare. När vi var framme Följde vi efter Justin in i studion. 
- aye Justin! Skrek en kille med en keps på huvudet. Han sprang fram till Justin som sprang mot honom.
- CHEZ? Oh bro I have missed you sick sa Justin medan han kramade om honom.
- I have missed you too sa han och log mot mig och Sara som han såg över Justins axel. Han sa något till honom och Justin log. 
- Becka, Sara come over here and meet my friend. Sa Justin och blickande mot oss. Jag log och gick mot dem med Sara vid min sida.
- This is Chez my best friend from Canada. Sa Justin och Chez log mot oss medan hans ögon studerade oss. 
- Hey, I'm Sara sa Sara och log. 
- And I'm Becka sa jag och Chez tittade på mig. 
- Okey I have to work so let's go. Sa Justin och började gå emot en hiss. Vi följde efter och åkte upp i hissen. Helt plötsligt stannade den, dörrarna öppnades. Vi klev ut och jag känns igen mig. 
- Justin where have you been man? Frågade någon. Vi kom in i ett rum där en massa människor satt. Selena var där. Pattie satt bredvid Selena. 
- I have been on vexation if you can call it that svarade Justin medan de gjorde något handslag. När Selena såg mig sken hon upp. 
- Becka, how are you? Sa hon och reste sig upp. 
- I'm good, you? Frågade jag och kramade henne. 
- I'm good, what have you been up to? Frågade hon och Pattie mötte min blick och log. 
- I have been working but what have you been up to? A new movie I heard. 
- yeah, I'm traveling to Monte Carlo in a couple of days. 
- that's awesome.
- Yeah and you're traveling to New York on Monday? Frågade hon.
- Yes that's right svarade jag med ett leende. 
- Okey, Everyone this is Becka and her friend Sara. Sa Justin och alls blickar vändes mot oss. 
- Well I have heard so much about you and it's nice to see you agin sa Pattie och reste sig upp. 
- Good things I hope sa jag och Pattie nickade medan hon kramade mig lätt. Jag besvarade kramen och log mot Justin. Chez stirrade på Sara och Sara tittade på mig. 
Vi satte oss i en soffa och Justin gick och spelade in delar på olika låtar. Selena berättade om sin film och jag om mitt jobb. Sara sa inte mycket men hon fick hela tiden sms och Chez försvann efter Justin. 
 
När Justin kom tillbaka var klockan ganska mycket. Han drog upp mig ifrån soffan och Pattie tittade på sin son. Han kysste mig snabbt och tog min hand. Jag log mot honom och vi sa Hejdå. Kenny skulle följa med oss för ett antal fans hade samlats utanför. Sara tog min hand så vi häll ihop. Vi gick ut igenom dörrarna och möttes av skrik och ljus. Allt gick så snabbt så jag vet inte själv vart jag var. Justins hand i min högra men min vänstra hand var nu tom. Jag tittade efter Sara men hittade inte henne. Jag blev knuffad och sen lyfts Kenny in mig i bilen. 
- WHERE IS SARA? Skrek jag och Kenny tittade runt och ryckte på axlarna. Jag var på väg att hoppa ur bilen igen men Kenny puttade in mig och stängde dörren. Justin var nu vid min sida och tittade frågade på mig. 
- Where is she? Where is Sara? 
- I don't know sa Justin och jag kände paniken komma. Jag fick ett sms från ett okänt nummer. 
" I got your little friend. If you want her back come and get her! Come to this address ********** 108 " 
Jag fick tårar i ögonen och Justin började köra. 
- babe what is it? Frågade han bär han såg att jag grät. 
- someone took her! 
- who did? 
- I DON'T KNOW! But I know that I have to go to this address sa jag och visade adressen som jag fått. 
- okey. But you're not going there alone. We should call the cops.
- no not yet! I have to see her first. 
Justin nickade och slog in adressen på sin GPS. Han gjorde en U sväng och körde mot Sara och de okända.
 
Klockan tickade och jag kände hur det hugger i magen varje gång vi kör förbi ett hus. Tillslut svängde Justin in på en liten grusväg och GPS visade att vi var framme. Vi såg en stuga längre fram på vägen. Jag tittade på Justin och kysste honom innan vi hoppade ut. Vi gick långsamt hand i hand mot stugan. Justin tittade på mig och jag tittade panikslaget på honom. Vi gick emot stugan när vi hörde en röst. 
- Stop! Sa någon och vi stannade. Jag såg hur en skugga höll något mot Justins huvud. 
- Let her hand go! Sa han och jag såg att det var en pistol. Justin släppte sakta min hand och jag bet mig hårt i läppen för att inte gråta. Med ett tryck kunde han vara död. 
- now go back to the car and don't say a word. 
Justin stod kvar och killen puttade ner honom. Justin slog ur pistolen ur hans hand och slog till honom i ansiktet. Killen vacklade till och tittade argt på Justin. Jag Kunde inte se hans ansikte vilket störde mig. Killen slog Justin hårt och hand ramlade ihop på marken. Jag skrek till och var på väg att hjälpa Justin när killen drog mig i håret mot huset.
- Please pleas let me go! Skrek jag och tårarna började rinna. Smärtan var hemsk. Jag skrek av smärta och förvåning.
- SHUT THE FUCK UP! Skrek han och slängde in mig huset. Jag kröp upp i ett hörn och han tittade på mig. Jag tittade på mina händer och han tog ett tag om min hand. Han drog ner mig för en trappa och slängde in mig i ett rum. Sen stängde han dörren. Jag skrek och grät.
- WHAT DO YOU WANT? Skrek jag och fick inget svar. 
Känslan när man inte vet vad som väntar bakom hörnet. Känslan när ens liv svävar i fara. Nu gäller de, på liv och död. Jag kände något blött rinna ifrån min hand. Jag struntade i det och drog handen igenom håret. 
Mörkret upphörde och en lampa tände upp rummet. 
- SARA!!!! Skrek jag och blundade. Kan man gråta blod? De tror jag.
Sara låg blodig i ett hörn. Hennes kläder var sönder rivna och hon blödde ifrån huvudet, näsan och benen. Hon hade säkert blivit dragen på samma sätt som jag. Jag sprang fram till henne och skakade om henne. Hon vaknade inte. Jag kände efter puls, hon levde. 
- Sara, snälla snälla lämna mig inte! Snälla Sara vakna! Viskade jag till henne medan jag själv grät och bad till gud att Justin var okej han med. 
- Becka? 
Jag ryckte till och tittade upp. Sara tittade på mig med tårar i ögonen.
- Sara! O herregud! Sa jag och kramade henne.
- Vad gör du här? Sa hon skrämt.
- jag kom för att rädda dig, men de gick inte så bra. Han slog ner Justin och drog ner mig hit. Vem är han, vad har han gjort med dig?
- kände du inte igen honom? 
- nej. Sa jag kort.
- det är Hampus. Han har smsat mig hela dagen och ringt. Han har hotat att döda mig om han inte fick träffa dig igen. Jag struntade i honom men när vi skulle gå ut drog han mig bort ifrån dig och slog mig i huvudet innan han la mig i bilen. Jag svimmade och när jag vaknade drog han mig på grus och ner hit. Jag tror han delade mig för jag kommer inte ihåg något mer. Sa hon och grät. Jag slutade gråta och ställde mig upp på mina blödande ben. 
- HAMPUS! Skrek jag med arg röst. Jag är inte rädd för honom. Jag hatar honom. Han slog min pojkvän, dödade nästan min bästa vän och hotade båda två. Jag hörde steg i trappa och dörren öppnades. 
Jag log och sprang fram till dörren. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja de tog lång tid att skriva de och de blev inte långt och inte så jätta bra...
jag vill bara säga att snart börjar skolan igen och ska försöka skriva men de kommer någ komma kapitlen på helgerna om jag inte har mkt prov och sånt.
Tävlingen är fortfarande igång :)
 
xxRonja<3 god blass


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0