Annything is possible- kapitel 5

Senast:
 - Gjorde jag något fel? frågade han och tittade på mig.
- Äh nej självklart inte. Men jag tycker tyvärr inte om dig så jag har tänkt på det sedan bion. sa jag tittade på honom.
- åh, det är okej sa han och kramade mig istället. Jag visste att jag hade sårat honom. VARFÖR KUNDE JAG INTE KÄNNA SAMMA SAK FÖR NÅGON!!!! skrek jag i mitt huvud. Han satte sig på sin moppe och körde iväg. Jag fick tårar i ögonen Jag hade sårat två killar på bara två dagar... Vad är det för fel på mig tänkte jag. Jag låste upp dörren och gick in och fick se en person jag hade längat efter så mycket.....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
  

- HEJ BABY! sa Sara och kramade mig! Jag var så glad att hon var här, jag har saknat henne så mycket.
- HEJ, vad gör du här? sa jag och log med hela ansiktet.
- Jag kom för att du ska flytta redan idag, flyget går i natt klockan 01.30 sa hon och såg förnulig ( haha förnulug är det ett ord?) ut.
- OMFG du skojar sa jag och sken upp. Jag gav henne en kram till. Sen kom jag på att mamma inte var hemma.
- Vart är mamma? frågade jag och tittade på henne.
- Hon sa att hon skulle jobba.
- Aha du träffar hon antagligen Kalle.. sa jag och suckade.
- Okej för det första vem är Kalle och för det andra du ska flytta idag packa dina sista grejer?! sa hon och slog mig lite lätt på armen.
- Aha juste, Kalle är mammas nya kille. Jag ska gå upp och packa de sista sakerna kan du hjälpa mig? sa jag och började gå upp för trappan.
- hennes nya kille är inte hon gift med Johan? och visst kan jag det! sa hon och såg ut som ett frågetecken.
Vi gick upp för att packa det sista. Jag bärettade allt om mamma och Johan sen Killdramat. När vi packat klart beställde jag en familje pizza. Efter 20 min knackade det på dörren. Jag öppnade och gav pizza killen pengaran.
- PIZZAN ÄR HÄR! skrek jag till Sara som kom ut ifrån köket.
- Haha jag vet babe! NU ÄTER VI sa hon och tog pizzan och sprang in med den i köket.
´Ring ring´
- Tja svarade jag.
- Hej, vad gör du just nu? frågade Jonas.
- Äh jag... Sara är här och jag ska snart dra till Atlanta.
- VA! Du skulle ju flytta i morgon. skrek han nästan i örat på mig.
- Okej förlåt men jag visste inte att Sara skulle komma idag. Men du kan ju komma över om du vill, vi ska äte pizza nu sa jag med min snälla röst. (snälla röst?)
- Okej kommer om 5 sa han och la på. Han lät lite gladare i alla fall.
Jag blev ännu gladare och gick in i köket till Sara. Hon hade tagit fram två tallrikar och en 2 L kola.
- Äh Jonas kommer också hit. sa jag och tog fram en till tallrik.
- jaha och det är han din bästa vän som gillar dig lite för mycket? sa han och såg på min med en undrande blick.
- Ja, precis sa jag och tog fram tre glas. Sara satte sig och hälde upp ett glas med kola och började dela pizzan.
Sen knackade det på dörren igen. Jag öppnade och där stod Jonte...
- Vad gör du här? frågade jag och var fortfarnade chockad.
- Jag ville... äh Jag undrar varför du inte gillar mig? sa han och tittade in i mina ögon. Hans ögon var blå tyvärr var jag svag för bruna ögon. Det kanske var det... Haha nej vad tänker jag med. Det beror ju inte på vilken ögonfärg man har.
- Alltså du jag vet inte men nu vill jag att du ska gå. Och ja vi kommer nog aldrig ses mer ändå sa jag och tittade bakom honom för jag såg att Jonas kom.
- Du skulle väl flytta i morgon? sa han och märkte att Jonas kom för det hörs ju om någon kommer på en moppe.
- Ja det skulle jag men min kompis Sara kom idag istället. 
- Tja Becka sa Jonas och tittade på Jonte sen på mig igen.
- Hej sa jag och kramade honom snabbt.
- Vem är detta då? frågade Jonte och kollade på Jonas.
- ähm detta är min bästa kompis Jonas, Jonas detta är Jonte min klass kompis. sa jag och tittade på dem båda.
- Jaha okej men jag måste dra nu hör av dig när du vill sa Jonte och gick. Jag tittade efter honom och sen gjorde jag en gest till Jonas att han skulle gå in. Jag gick in efter honom och sen in i köket.  Jonas tog av sig sina skor sen gick han också in i köket.
- jaså det är Jonas det sa Sara och blinckade åt mig. Jag blev lite röd i ansiket för att jag visste att Jonas såg det.
- Japp detta är Jonas och detta är min andra bästis eller syster kan man ju också säga Sara heter hon i alla fall sa jag och satte mig mit i mot Sara.
- Jaha trevligt att träffas sa Jonas och satte sig brevid mig. Sara tittade på mig med stora ögon som avslöjade att hon tyckte att han var snygg.
- Det samma sa Sara och tittade på honom.
Sen pratade vi och skrattade så mycket så jag fick ont i magen. Sen när klockan var elva var Jonas tvungen att gå så vi sa hejdå och sa att vi skulle höras över skype och sms. Sen när han hade gått jag jag och städade lite i köket Sara hjälpte mig. Sen satte vi på radion för att se om det var någon bra musik på.
Såklart var det de. De hade just satt på Sexy and i know it. Vi dansade och sjöng med.
Vi dansade säkert i en halv timme till låtar som gick på radion. Sen var jag helt slut så jag slängde mig på soffan Sara slängde sig i den andra soffan.
Jag märkte inte att jag somnat för än mitt alarm gick på. Klockan var alltså halv ett nu. Jag skulle väcka Sara men hon var redan vaken och hade packat in mina saker i hennes bil så jag skrev en lapp till mamma som om hon skulle bry sig men ändå.
Hej mamma!
När du läser detta är jag redan i Atlanta.
ps. Jag hatar när du skrivet lappar till mig vad tycker du om att jag skriver lappar till dig?
Becka.
Jag märkte att jag var lite kaxig men det sket jag i. Jag gick ut och låste dörren sen gick jag i mot Saras bil.
jag tittade på klockan 00.45. vi hade gått om tid på oss.
jag var ganska trött så jag somnad på vägen till flygplatsen. Efter 20 min väckte Sara mig för vi var framme.
Vi hämtade mina väskor hon tog en och jag tog en. Sen checkade vi in och fick våra biljeter. Vi satte oss och väntade på vårat flygg när jag såg en tjej med en intresant tröja. Det stod Belieber. Jag tittade på henne ett tag. Vafan var en Belieber för något?!
- Hej du sara vet du vad en Belieber är för något? frågade jag Sara som satt och kollade Facebook.
- Äh nej, fråga henne istället sa hon och peckade på tjejen med tröjan.
- Nej det behövs nog inte... sa jag och tittade på henne igen sen tog jag upp min mobil och loggade in på twitter.
ny tweet:
Im going to Atlanta to night! oh yeah here we come. #SWAG
sen loggade jag ut. Sen meddelades vi igenom högtalarna att vårat flyg hade kommit. Så vi gick till våran gate och visade våra biljeter och gick in för att sätta oss.
Vi satte i första klass Sara hade betalat allt. Det tyckte jag inte om men jag visste ju inte äns om att hon skulle komma så fanns inte så mycket att göra åt saken. Jag och Sara satt inte brevid varanda hon satt brevid någon kille som såg ut att vara i hennes ålder så de värkade komma bra överäns. Men jag satt där själv.
Jag satta på musik och somnade nästan direkt. Sen vakande jag av att någon satte sig brevid mig. Det var en kille med brunt hår, bruna ögon och hade solglasögon på sig. Jag antog att vi var i Paris nu.
Han tittade på mig och log. OMG! jag kan inte äns beskriva hans leenade.
Jag tog av ur hörlurana och tittade på Sara som nu hade somnat på killes axel. Sen tittade jag på killen igen.
- Hey there sa han och log igen.
- Hey sa jag och log tillbaka. Jag tittade in i hans ögon och det började pirra i magen på mig.
- What´s your name? frågade han mig och tittade rakt in i mina ögon.
- Ehm Becka, what´s yours? frågade jag och tittade ner i mitt knä.
- Justin sa han och jag kände att han tittade på mig så jag vände mig och tittade på honom igen och log.
- Ah cool, so you live in Atlanta?
- Yeah, I live there whit my mother. sa han
- Great i´m moving there whit my friend today. sa jag och peckade på Sara.
- Really, thats cool sa han. Vi pratade hela resan och han var verkligen snäll, snygg (ofc) och rolig. Jag skrattade så mycket att Sara vaknade... (opsi) Hon tittade mot mitt håll och blinckade sen började hon prata med kille som brevid henne igen. När vi var framme i Atlanta och jag och Sara skulle gå gick justin fram till mig.
- Can i get your number? frågade han mig och log världens finaste leende.
- yeah sure, it´s *** ******* sa jag och log.
- thanks mine is *** ******* sa han och gav mig en kram. När han la sina armar om mig stod tiden still. Jag drong in hans perfym och kramade tillbaka sen släppte han tyvärr.
- i see you around sa han och vinkade. När jag skulle gå ut stod det en massa tjejer och skrek.. Okej var det första jag tänkte. Sen såg jag att Justin gick i mot dem och då skrek du högre. Sen hörde jag vad de skrek.
- OMB I love you justin! skrek någon
- Can you sing something? skrek någon.
Han började sjunga och jag tappade hakan...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yay Justin har äntligen kommit in i storyn!!
varför tappar hon hackan tror ni?
läs nästa kapitel för att se vad som händer mellan Becka och Justin ;) <3

xxRonja



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0