Annything is possible- kapitel 1

Novellen handlar om Rebecka Johansson som kommer ifrån Sverige och är 16 ska fylla 17 år i höst. Hon ska flytta till Atlanta med Sin bästa kompis Sara som är fyllde 18 för en månad sedan. Och Sara bor redan i Atlanta och har fixat ett hus till dem. Hennes pappa är skit rik så hon har råd med rätt mycket. Beckas föräldrar är skilda och just nu bor hon hos sin mamma(hanna) , sin styv bror (Anton heter han, han är 5 år) och hennes nya man (johan). Becka är ingen belieber och skulle aldrig känna igen Justin eller känna igen hans röst/musik.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 



- REBECKA NU MÅSTE DU GÅ UPP!!! skriker mamma. Jag hoppar upp ur sängen och kollar på klockan.
7.30..
- MAMMA JAG BÖRJAR INTE FÖR ÄN 10!! skrek jag tillbaka... chilla kvinna. Men om jag nu är uppe så varför inte duscha. Jag tog fram nya kläder och gick in i duschen satte på lite musik och sjöng med.
- VI ÅKER NU!!! skrek mamma och smälde igen dörren efter sig. När jag duschat klart tog jag på mig mina kläder. Som idag var ett par jeans och ett vit linne plus lite smycken.. Skönt att det snart var sommarlov. Jag längtar så jäv**a mycket. För när skolan slutar ska jag flytta till Atlanta.
Jag åt frukost och gick ut för att vänta på Jonas. Jonas är som en bror till mig vi är bästa vänner och inget mer. Inte för min del i alla fall. Han hämtar mig oftast på sin moppe om inte hans pappa ska åt samma hål för så kör han oss båda två till skolan. Efter 10 min såg jag han komma in på min gata. Han tog av sig sin hjälm och klev av för att ta upp en andra hjälmen.
- Tjenar sa han med ett leende som fick tjejer att smälta men tyvärr inte mig...
- Hejsan! sa jag och tog imot hjälmen med ett leende.
- har du väntat länge? frågade han bekymrat.
- Nej men mamma väckte mig klockan halv åtta... sa jag och suckade.
- hahaha hade hon gjömmt att det var sovmorgon igen? sa han och gap flabbade!
- ha ha ha jätte kul, och ja det gjorde hon. Att hon aldrig lär sig.
- Tänkte samma sak tur att du ska flytta då... Men jag kommer sakna dig som f*n ska du veta. sa han och gjorde en ledsen minn.
- aww! jag kommer sakna dig med sa jag och kramade honom. sen kollade jag på klockan. 9.45 och fick lite panik!!
- VI MÅSTE ÅKA NU!! pratskrek jag, och hoppade upp på moppen backom Jonas som hade satt sif igen.
Jag la armarna runt hans midja och vi åkte mot skolan.

Framme vid skolan:
Jag gick till mitt skåp för att hämta mina böker och kollade vad vi hade nu, MATTE hata... Men jag hade VG i matte men jag hatade det fortfarande. Jag suckade och tog min matte bok och la in min väska och låste mitt skåp.
Jag satte mig på min plats brevid Jossefin. Typ klassen tysta tjej men jag brukar prata lite med henne ibland.
- God morgon! - sa Kalle våran matte lärare som också är våran NO lärare. Han hade jeans och en randig tröja på sig. Han kan inte vara mer än 45 hans hår höll på att bli gråt/vit så han har brun gråt hår.
- God Morgon sa hela klassen tillbaka. Alla tyckte om Kalle han kunde förvandla en tråkig lektion till en rolig lektion.
- Vi ska inte göra så mycket denna veckan efter som ni slutar på nästa Måndag. Så ni får jobba frit i boken.
Jag slog upp sidan jag var på och började räkna. Det flöt på bra och efter 1 h så slutade vi lektionen.
Jag slog igen min bok och reste mig upp jag kände att någon kollade på mig så jag vände på mig. Där står Jonathan eller alla kallar honom Jonte men ändå. Han var klassens snygging.
- Tja vad ska du göra på lovet då? frågade han och log sitt flörtiga leende.
- Jag ska flytta till Atlanta. sa jag och log.
- Aha det visste jag inte, synd jag hade verkligen velat se dig i en bekini... sa han och blinkade med ena ögat.
- Hahaha in your dreams. Ja tyvärr sa jag och började gå. Han följde med till mitt skåp, men han hade sitt typ brevid mitt men ändå. Nu hade jag engelska. Ett av mina favorit ämnen. Och det märker man på mitt betyg. MVG så glad att jag har det i eng. Resten av skoldagen flöt på som vanligt.
´plig´ Jag fick ett sms från Sara.
Hey baby!
Hur har du det? Saknar dig men snart ses vi! Kan inte fatta att du ska bo här hos mig i ATLANTA!
Jag har ett super jobb och hoppas att du också kommer hitta ett.
xx Sara
Jag log och svarade.
Hello babe!
Jag har det bra sj? saknar dig med, precis kan knappt fatta det!! ah, kommer bli så fuck**n awsome!!
Jag vet nog vad jag ska söka för jobb frågan är om jag kommer in...
xx Becka
Jag gick hem idag för Jonas hade träning. Men det var inte så långt bara 1 km. Så jag satte på musik och började gå.
När jag öppnade dörren var den låst så jag var tvungen att leta rätt på nycklrna och låsa upp.
- JAG ÄR HEMMA! skrek jag. men jag fick inget svar. konstigt mamma borde vara hemma nu...
jag gick in i köket där låg en lapp ifrån mamma.
Jag är och handlar, Anton och Johan är hos Johans mamma och ska stanna där ett tag. Puss mamma.
Bråk igen. Att de bara inte skilde sig! det skulle vara bättre för oss alla.
Jag gick upp på mitt rum och satta på datorn för att kolla Facebook och Twitter.
Jag satte på radion och fick höra en låt som jag aldrig hört förut. Jag tyckte den var riktigt bra så jag höjde när låten var slut sa de på radion:
'' Och det var Justin Bieber som sjöng One Less Lonely Girl. '' Han hade jag aldrig hört talas om....
--------------------------------------------------------------------------------------
Första kapitlet då... Komentera vad ni tyckte!
Ganska långt och ganska tråkig start men det kommer bli bättre! :D <3
xx Ronja



Kommentarer
Bieber Cash

SKITBRA!!!! :D asbra start darling! <3333

Nästa!!! :D (aa) <33333333

2012-02-22 @ 20:24:07
URL: http://biebercash.blogg.se/
Stephanie

Asbra! :D

2012-02-22 @ 20:42:03
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Mandis B

Jättebra!! En superbra början ser fram emot att läsa resten! :) <3

2012-03-04 @ 14:07:36
Hanna

Hej Ronja!

Precis börjat läsa nu! Kul! Jag ska fortsätta läsa!

Kram

Hanna!

2012-04-18 @ 22:24:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0