Annything is possible- kapitel 18

Senast:
Jag tog fram min dator för att kolla runt lite. Jag loggade in på twitter.
Jag kollade runt lite och såg att jag hade fler följare. Så jag följde några stycken. Jag kollade mina mentions, men jag ångrade mig direkt. Hur kunde de veta att vi hängde? The papz är tydligen bra på att göma sig. Jag gick in på google och sökte på Justin Bieber och bilder. Då kom det såklart upp bilder på Justin men oxå på mig och han....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      

- Becka? frågade någon. Jag slet blicken från datorn och vände mig om. Där stod Justin med ett leende. Men när han såg min minn försvan det. Jag skakade på huvudet och stängde ner sidan. Jag ville inte att han skulle se all hat jag fick. Efter jag hade kollat på bilderna hade jag kollat komentarerna på vissa, det var inte så smart. Hur kunde de veta att vi var tillsamans? Min ögon var fuktiga av tårar som brände backom ögonlocken. Men jag ville inte släppa ut dem. Jag svalde klumpen i halsen och reste mig upp. Justin gick fram till mig och omfamnde mig. Han kysste mig på kinden och kramade om mig.
- Ska vi gå ut och äta idag? frågade han och släppte mig. Jag tänkte efter och ja det ville jag. Jag skiter fulständigt i all hat men vissa av hans fans sa att jag skulle förändra honom. Det var en sak jag inte ville skulle hända.
- Ja det kan vi väl sa jag och stängde av datorn. Sen satte jag på mig en svart klänning med ett svart skärp till. Sen tog jag på mig två armband och ett par ballerina skor, eller ja en ballerina sko. Justin hade på sig ett par slapa jeans och en t-shirt med en kofta över. Jag valde att ta på mig en kofta jag med.
- Ska vi gå? frågade han och tittade på mig och log.
- Japp jag ska bara hämta min väska sa jag och gick upp till mitt rum igen. Jag hämta min väska och gick ner igen.
- Förästen var är Sara frågade Justin innan vi gick ut.
- Hon är med Josh sa jag och log tillbaka. När vi kom fram till restrurangen var det ungefär 10 papz där.
- Vi är bara vänner nu okej? Jag vill bara skyda dig okej? frågade han.
- Justin jag fattar okej? Jag är bered att gå ut men jag kan vänta tills du vill det sa jag och log. Han nickade och klev ur bilen. Jag öppnade min dörr och gick ut. Blixtrarna kom från alla håll. Justin kom fram till mig och vi gick in till resturangen.
- Ett bord för två sa Justin.
- Den här vägen sa en som jobbade där och visade oss till vårat bord. Det var ett bord lite längre bort ifrån de andra. Vi hade precis satt oss när vi hörde att tjej skrik. Jag såg hur Justin tittade mot tjejen som skrek. Jag vände också blicken åt hennes håll. Det var en tjej i 14- årsåldern. Hon hade tydligen sett Justin och blev så glad så att hon skrek till. Men någon äldre kvinna i blå klänning hade sagt till henne att sätta sig ner igen. det var antagligen hennes mamma för hon svarade '' Men mammma det är Justin Bieber och Rebecka Johansson!!'' Jag ryckte till när jag hörde mitt namn.
- Hur kan hon veta mitt namn? frågade jag Justin chokat. Han skrattade och log mot mig.
- Ja för att du har setts med mig, Catlin och Christian sa han och då fattade jag.
- Aha.. Men ändå.. det känns ganska konstigt att någon som jag aldrig träffat förut vet vad jag heter.
- Jo jag vet vad du menar sa han roat. Vi beställde och åt i lugn och ro. Justin sa att han ville betala men jag var envis någ så jag fick betala själv. När vi kom ut hade det kommit fler papz men vi kom fram till bilen och åkte hem till mig igen. När jag skulle låsa upp dörren öppnades den utav en kille. Jag backade ett steg och granskade honom för ett ögonblick. Han hade svarta jeans på sig och en vit, blå tandig tröja. Han hade blåa ögon och brunt hår. Han var ganska söt.
- Hej jag är Josh sa han och stäckte fram sin hand.
- Hejsan jag är Rebecka men snälla säg Becka sa jag jag tog hans hand.
- Okej hej Becka sa han och log. Sen hälsade han på Justin och gick ut igenom dörren. Jag tittade efter honom och gick in.
- Sara? skrek jag frågande.
- Yes my love? svarade hon och kom ut i hallen. Jag log mot henne och kramade henne.
- Vad gjorde Josh här? frågade jag och blickade åt henne.
- Vi kollade på en film och åt pizza sa hon och log mot mig. Sen kollade hon på min klänning.
- Men vart har du varit? Eller ni? sa hon och tittade på mig sen på Justin.
- Vi var och åt sa Justin och log mot henne. Jag nickade och vände mig mot Justin.
- Jag tror din mamma kommer sakna dig om hon är hemma och du inte är där sa jag och han tittade på mig och log.
- Det har du någ rätt i. Men jag kan lova dig att hon kommer vilja träffa dig sa han och log.
- Haha! Okej det har jag inget imot. Fast jag har ju träffat henne förut, men bara en snabbis. sa jag och log tillbaka.
- Men jag ringer dig imorgon sa han och drog mig i till sig.
- Ja gör du det! sa jag och han pressade sina läppar mot mina. Jag kände hur en stöt gick igonom mig. Han kramade mig sen avslutade han kyssen och kysste mig i pannan.
- Sov sött babe! sa han innan han öppnade dörren och gick ut. Hur kunde jag få någon som han? Tänk att vi träffades på ett flygplan och jag viste inget om honom. Men det visade sig att han var en pop-sjärna.
- Så jag antar att du inte är hungrig sa Sara och avbröt mina tankar.
- Nej inte särskit, men jag ska någ gå och lägga mig. sa jag och tog av mig mina skor.
- Okej, det ska jag någ med göra sa hon och gick in till vardagsrummet för att stänga av tv:n och antaglien ta ur filmen de hade kollat på innan jag kom.
- God natt sa jag och gick upp på mitt rum. Jag slängde min väska på sängen och gick in på toan. Jag borstade tänderna och borstade till håret. Jag satte upp det i en hästsvans och satte på mig mina pjamas shorts med ett linne. Sen flyttade jag på min väska och tog upp min mobil och loggade in på facebook. Jag hade ganska många meddelande och några händelser. Jag skrev ett nytt inlägg:
'' Kom precis hem från en underbar midag, God natt allihopa! <3''
Sen kollade jag runt lite och lästa några av mina meddelande. Sen loggade jag ut och la mig ner i sängen och somnade.

'' This is the most annoyng ringtone ever''
Jag vaknade med ett ryck och tog upp mobilen.
- Hello?! svarade jag med min hemska morgon röst. Jag harklade på mig och väntade på svar.
- Hey, my name is Johanna and I'm looking for Recbeka Johansson.
- Well that's me. sa jag och lutade mig på min armbåge.
- Good, your dad was in an accident and were taken to the hospital immediately. sa hon. Jag stelnade till, min pappa. Honom hade jag inte träffat sedan jag och mamma flyttade ifrån honom. Eller jag hade hälsat på honom några gånger.
- What?! Is he okey? What hostpital? frågade jag och reste mig upp hastigt.
- He is fine now. I can pick you up so you can vist him. If you would like that. sa hon.
- Yeah sure. Do you know my father? frågade jag och tog fram kläder.
- Well I'm his wife. sa hon, jag stande upp och stirrade bara rakt ut.
- Wife? sa jag frågade.
- Yes, we have been married for over five years now. sa hon, jag fortsatte med att välja kläder.
- Oh I did not know that. But I live on ******* *** sa jag och hittade en svart tröja och ett par tights.
- Okey, I will pick you up in an hour. sa hon och la på. Jag satte på mig kläderna och satte upp mit hår i en boll. Sen gick jag ner och åt något. Sen kom jag på att jag måste ringa Justin.
Jag slog in hans nummer och trycket på ring. Han svarade på tredje singnalen.
- Hey beautiful. Sa han och jag log.
- Hey babe! jag ska åka till sjukhuset för min pappa har råkat ut för en olycka sa jag och plockade fram ett packet med flingor och lite fil.
- Oj, är han okej? sa han och lät faktsikt orolig.
- Ja hans tillstånd är okej.
- Ska jag köra dig eller? frågade han.
- Nej min öhm extra mamma ska köra mig.
- Extra?
- Ja alltså min pappa har tydligen gift om sig. För fem år sedan.
- Jaha vad kul. sa han och jag skrattade. Undra om jag hade syskon då.
- Ja det är väl lite kul. Men tråkigt att han inte sagt något. sa jag och suckade.
- Ja det är kanske lite trist. Men jag ska jobba nu men hör av dig okej! Jag kanske kommer förbi senare.
- Okej! Ja det kan du ju göra om du har tid men du behöver inte. sa jag och log för mig själv.
- Haha! what ever you say. bye sa han och la på.
Jag åt upp mina flingor och gick upp till Sara.
- Sara? Min pappa ligger på sjukhus så jag åker till honom nu. sa jag försiktigt. Men hon bara snarkade till och vände på sig. Jag skrev en lapp istället och la den i köket. Sen satte jag på mig en av mina convers. Jag hatar mitt gips!! Tur att jag skulle ta bort det snart. Jag hade lärt mig gå utan kryckor för det var bara jobbigt. Sen hörde jag en tuta och jag gick ut.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad kommer hända med Beckas pappa?

Gilla min fb-sida onelesslonelygirljustin.blogg.se

Kommentera!
xxRonja god bless


Kommentarer
matilda

Super bra kapitel! :)

Du måste lova att skriva klart det andra snabbt, vill veta vad som har hänt med hennes pappa! :P

2012-04-18 @ 20:48:44
URL: http://soonduk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0