Annything is possible- kapitel 17

Senast:
'' Allting var så svart. Vart är jag? Jag tittade mig runt. Kände med mina händer ut i luften. Sen möte jag något klibbigt. Men jag kunde inte se vad det var. Jag letade efter något slags ljus men hittade inget.
- HJÄLP!! skrek jag så högt jag kunde. Inget svar, bara mitt eko.
- Är någon här? Skrek jag igen. Sen kände jag något klibigt mot min mun som hindrade mig från att skrika igen. Var det en hand? Sparkade runt mig och träffade två ben. Det klibiga försvan från min mun. Sen lystes rummet upp. Jag tittade mig omkring. Det var blod på väggarna och nedanför mig låg en kille i 30-års åldern. Han hade blod på sina händer och ben. Jag tittade på mina händer och såg att de var täckta av blod.
- VAD GÖR JAG HÄR? Skrek jag.
- Du är här för att jag vill att du ska vara här. sa killen som låg på golvet. Han reste sig upp och gick i mot mig. Jag skrek och skrek men han kom bara närmare och närmare. Han tog upp en kniv och log. Jag skrek ännu högre...''
- AAAAHHH!!! Skrek jag och satte mig upp. Justin hoppade till och kramade om mig.
- Det var en dröm, bara en dröm. sa han och kramade mig. Jag nickade och började gråta. Jag visste vem kille i drömen var. Jag hade inte drömt om honom på länge nu...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  
Jag måste ju träffa henne någon gång...
- Becka? sa Justin med en frågande röst. Jag tittade upp och nickade.
- Vem är det igentligen du undviker? frågade han och jag tittade ut genom bil rutan.
- Min mamma... sa jag och tittade på honom.
- Men varför då? frågade han och tittade mig med en förvirrad blick. Jag berättade att hon inte hade brytt sig om mig när jag bott hos henne. Och nu när jag flyttat har hon tydligen börjat bry sig. När jag var klar så hoppade Justin ur bilen, vi var framme.
- Och du är säker på att du vill träffa henne? frågade han och tog min hand.
- Ja, jag har inget val. Hon kommer inte åka förän hon får prata med mig. sa jag och hoppad ur bilen.
Jag och Justin gick hand i hand mot dörren till mitt hus. När vi var framme tittade jag på Justin sen öppnade jag dörren och vi gick in. Jag hörde röster på övervåningen och TV som stod på i vardagsrummet. Vi tog av oss skorna och gick upp till mitt rum. När jag kom in stod hon där och pratade i telefon. Hon tittade på mig sen på Justin och sen på våra händer.
- Jag måste gå nu.. sa hon innan hon la på. Hon tittade på mig och log.
- Vad bra att du är här. Vart har du varit de senaste dagarna? frågade hon och tittade på mig och Justin.
- Jaså det passar att bry sig nu? Du behöver inte veta vad jag gör eller var jag är. sa jag och tittade surt på henne.
- Jag har alltid bryt...
- HAHAHA! Du måste skoja det enda du har brytt dig om sendan du lämnade pappa är vem du ska ha i sängen. sa jag. Hon bara glode på mig och vände bort blicken. Jag ångrade inte vad jag hade sakt men jag mådde inte jätte bra efter det. Men det var fullkomligt sant.
- Jag bryr mig visst om dig. sa hon och tittade på mig.
- Mm säg vad du vill, men allt jag hör är löngner. sa jag och gick ut ur rummet. Justin hade inget annat val än att följa med. Jag drog ner honom för trappan och in i köket. Där släppte jag hans hand och tog fram ngt att äta.
- vill du ha något? frågade jag och öppnade kylskåpet.
- Nej tack. sa han och kom plötsligt upp bakom mig och la sina händer på min mage. Jag skrattade och stängde kylskåpet. Jag vände mig så jag stod mot honom och han var påväg att kyssa mig men så kom någon in i köket.
- Jaså, det blev ni ändå. sa Sara som just kommit in. Jag finsade till och gick fram till henne och kramade henne.
- Jag ska se till så att han drar här ifrån. sa jag och tittade på henne.
- Okej, men jag har inget imot att hon är här. Men du kanske vill ha ditt rum. sa hon och log mot mig.
- Ja det vill jag. Jag kommer snart. sa jag och gick upp igen. När jag kom in i mitt rum satt hon på sängen och pratade i telefon igen. Jag bryde mig inte om det och tog hennes telefon och la på.
- Men vad gör du? frågade hon argt.
- Du ska ut här ifrån! sa jag argt tillbaka. Hon tittade på mig och sen tog hon fram en väska som hon började packa kläder i. Sen tog hon väskan och gick ut. Jag följde med henne ner och låste dörren efter henne. Sen pustade jag ut och gick in i köket. Jag snubblade på mitt gips och ramlade framåt. Jag tog imot med mina händer så att jag inte skulle slå i huvudet. Jag landade på magen. Justin kom fram till mig.
- Hur gick det? frågade han och jag bara tittade på honom. Han är verkligen underbar.
- Det gick bra sa jag och reste mig upp igen.
- Är du trött eller? frågade Sara. Jag nickade och tittade på Justin som hade lagt sin arm runt min midja.
- Ska du stanna eller ska du åka hem? frågade jag och hoppades på att han skulle stanna.
- Jag stannar om jag får, mamma är ju inte hemma och det blir ganska ensamt anars. sa han och möte min blick.
- Klart du får sa jag och log stort.
- Men gud vad guliga ni ska vara då. sa Sara och flinade mot oss. Sen sa vi godnatt och gick upp på mitt rum.
- Fint rum sa Justin och satte sig på sängen.
- Tackar! sa jag och gick fram till min gadrob och tug ut min pyjamas. Jag drog av mig mina kläder och satte på mig den. Sen gick jag in på toan och borstade tänderna. När jag var klar gick Justin in på toan för att borsta tänderna. Jag kröp ner under mitt täcke och väntade på Justin. Justin kröp under täcket och tittade på mig. Sen kysste han mig och log. Jag log och la mig så nära honom jag kunde. Han la sin arm om mig och jag slöt ögonen.
- Night babe sa han och jag somnade.
'' Jag var tillbaka i rummet. Men denna gången var det inte mörkt. Jag tittade mig runt och såg en säng och en yxa. Det låg någon i sängen, så jag gick fram för att kolla vem det var. Jag lyfte på täcket och skrek till. Där låg Justin med öppna ögon och blod över hela honom.
- Så går det om man inte lyssnar på mig. sa någon. Jag hoppade till och vände mig om, där stod han igen.
- Vad har jag gjort dig?! frågade jag och tittade frågande på honom. Han bröhade skratta och gick mot mig.
- Kommer du inte ihåg det? frågade han och stanade. Jag skakade på huvudet.
- Du krossade mitt hjärta. Och om inte jag har dig får ingen annan det heler sa han och tittade menade på Justin som låg i sängen död. Jag började gråta och tog upp yxan som låg på golvet.
- VARFÖR?! Du kan inte bara komma in i mina drömmar och förstöra dem! skrek jag och tittade på honom.
- För att jag vill plåga dig. sa han och log. Sen tog han yxan ifrån mig och hög mig i armen. Jag skrek till och ramlade. Smärtan i armen var hemsk. Det sista jag såg innan jag svimade var hans elaka leende.''
Jag satte mig upp och tittade på min arm. Det var inget där sen tittade jag på Justin. Han sov fortfarnade jag gick in till toan och tog kallt vatten i anskitet. Sen tittade jag på min spegelbild. Sen gick jag tillbaka om la mig hos Justin igen. Jag fattar inte att hur han kan vara i mina drömmar igen. Jag somnade igen och drömde inte om honom igen den natten.

´Someone is calling you, pick up the phone'
Jag vaknade till och stäckte mig mot min mobil.
- Hallå sa jag och hörde hur min röst skärde sig.
- Hello babe! sa Justin. var han inte här? jag tittade mig om i mitt rum. Nej ingen Justin.
- Ehm Justin vart är du? frågade jag och satte mig upp.
- Jag ska snart ha en intervju, ska du kolla på den? frågade han och jag himlade med ögonen.
- Ja det klart jag ska! sa jag och satte på tv:n. Jag kom in på rätt kanal direkt.
'' Snart är vi tillbaka med ingen minde än Mr. Justin Bieber. '' sa ngn kille på tv.
- Okej men jag måste gå nu! Men det vi har måste vi hålla hemligt ett tag okej?
- Ja okej! jag fattar varför jag har lite koll du vet sa jag.
- Okej men vi ses sen shawty!
- Det gör vi. sa jag och la på. Sen gick jag in på toan och duschade.
Sen satte jag på mig ett par jeanse och ett pösigt linne. Sen satte jag mig framför min tv och tittade på intervjun.

Jag tog fram min dator för att kolla runt lite. Jag loggade in på twitter.
Jag kollade runt lite och såg att jag hade fler följare. Så jag följde några stycken. Jag kollade mina mentions, men jag ångrade mig direkt. Hur kunde de veta att vi hängde? The papz är tydligen bra på att göma sig. Jag gick in på google och sökte på Justin Bieber och bilder. Då kom det såklart upp bilder på Justin men oxå på mig och han....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådär har har ni kapitel 17! Och förlåt att det dröjde så..
hoppas att ni som var med ifrån början forfarnade läser den!
Jag skulle älska er om ni spred bloggen! och jag kan meddela att jag nu kan se min statistik :) <3

ps. det kommer komma en tävlig snart ;)
Kommentera för nästa kapitel!

xxRonja



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0